Performancing Metrics

نبود برنامه عملیاتی چالش نظام برنامه ریزی است | اتاق خبر
کد خبر: 348154
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1395 - 22:39
معاون وزیر:
معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از چالش های جدی نظام برنامه ریزی در کشور نبود برنامه عملیاتی و یکی از آسیب های جدی در این حوزه زمان بر بودن برنامه هاست.

اتاق خبر - طاهر موهبتی روز پنجشنبه در نشست مشترک هیات امنا و شورای هماهنگی منطقه هشت آمایشی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد افزود: هیات های امنا در نظام دانشگاه های ما در واقع پارلمان غیر رسمی در حوزه سلامت است که می تواند شکافی که بین نظام تصمصم گیر و تصمیم ساز کشور وجود دارد را پر کند.
وی تصریح کرد: گرفتاری امروز ما نبود رفاقت، همدلی و صمیمیت است و ان شاءالله با توانی که داریم بتوانیم این همدلی را ایجاد کنیم.
وی گفت: نشست های مشترک با برنامه های عملیاتی در نقاط مختلف برگزار می شود.معاون وزیر بهداشت به چالش هایی که در حوزه برنامه ریزی وجود دارد اشاره و عنوان کرد: این کار خاص در وزارت بهداشت انجام شده اما به محض اینکه به لایه های پایین رسیده است رها شده است.
وی ادامه داد: ما بایستی از اشکالاتی که می تواند مجددا نظام برنامه ریزی ما را تهدید می کند غفلت نکنیم. موهبتی گفت: باید به این نقطه توجه کنیم که روسای دانشگاه های ما در رفتار، بیان و در تشویق خود بایستی برنامه ریزی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مدیران ارشد ما باید در شکل گیری برنامه عملیاتی ورود کنند افزود: یکی از اشکالات ما این است که مدیران ارشد ما در نظام تصمیم سازی خودشان ورود پیدا نمی کنند که این امری خطاست.
وی تصریح کرد: اصولا برای اندیشه و تولیدات مغزی هزینه نمی کنیم.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یک سال در قانون برنامه و بودجه به ما اجازه دادند یک درصد از اعتبارات را صرف آموزش کنیم، همه دستگاه های نظارتی و ما گفتیم این خیلی رقم بالایی است.
وی اظهار کرد: اعتبارات ما هدفمند تخصیص داده نمی شود.
استاندار کرمان، حسن امین لو مشاور وزیر بهداشت و دبیر مجامع، شوراها و هیات امنای وزارت بهداشت و شماری از روسا و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی جنوب شرق کشور در این نشست حضور داشتند.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید