Performancing Metrics

میگروب های درون روده انسان | اتاق خبر
کد خبر: 348507
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1395 - 15:35
دستگاه گوارش شما سرشار از شگفتی‌ها و موجودات ذره بینی است که در صورت عدم مراقبت از بدن می‌توانند موجب بیماری و مرگ شوند.
 به گزارش اتاق خبر،کارشناسان به تازگی دریافتند که نوعی میکروب به نام eukayotes در روده انسان زندگی می‌کند و دارای قابلیت زنده ماندن در شرایط با اکسیژن کم و یا بدون  اکسیژن است.

این میکروب نقش بسزایی در حفظ حیات و زنده ماندن انسان‌ها داشته که در بیشتر مواد غذایی و آشامیدنی چون آب و حتی در بدن سایر حیوانات نیز وجود دارد و به همان حالت زندگی می کند تا وقتی که عمر فرد به پایان برسد.این میکروب نوعی همزیستی مسالمت آمیز با انسان دارد و از گازها و سایر ترکیبات باقیمانده غذایی در روده مانند آهن و سولفور برای تغذیه استفاده می‌کند.

این میکروب تک سلولی که غشای سلول آن شفاف است با سایر انگل هایی که انسان را دچار انواع عفونت‌ها و بیماری ها می‌کند مانند انگل ژیاردیا تفاوت دارد و در دسته میکروب های مفید روده قرار می گیرد به طوری که خطری برای سلامتی انسان ندارد.

 

میکروب

 

 

کارشناسان اعتقاد دارند هنوز راز و رمزهای زیادی در خصوص انگل ها و باکتری های روده انسان وجود دارد و شناسایی آنها می تواند باعث جلوگیری و بهبود بسیاری از بیماری های مرگبار و اپیدمی های جهانی شود.

کارشناسان در عین حال برای جلوگیری از ورود باکتری ها، میکروب ها و انگل های ناقل بیماری های دستگاه گوارش به بدن انسان ها توصیه اکید بر شستن میوه و سبزیجات، پخت به اندازه مواد غذایی، شستن دستها با آب و صابون به اندازه کافی و بویژه اجتناب از خوردن آب آلوده دارند.

اکثر انگل ها و بیماری های  روده با پیگیری اقدامات درمانی ازبین می روند و سلامت بدست می آید.

 

میکروب

 

میکروب

 

میکروب

  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید