Performancing Metrics

الزام در اخذ مجوز پدافند غیرعامل برای ساختمان های بالای چهار طبقه | اتاق خبر
کد خبر: 348603
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1395 - 17:04
مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی اعلام کرد: اخذ مجوز این اداره کل برای ساختمان های بالای چهار طبقه در شهرهای بزرگ الزامی است و باید نهادهای شهری و مهندسی به این موضوع مهم دقت کافی و کامل داشته باشند.

اتاق خبر - احمد جهانسری روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز که به عنوان سخنران مدعو حضور یافته بود، اظهار کرد: بر اساس ماده 2015 اساسنامه پدافند غیرعامل و در راستای امنیت سازه های شهری به ویژه در شهرهایی بزرگ همچون تبریز اخذ مجوزهای لازم از این نهاد لازم و ضروری است.

وی، سازه امن را از مباحث مهم و محوری پدافند غیرعامل بیان کرد و افزود: این موضوع از مقوله های بسیار با اهمیت کالبدی در حوزه شهرسازی است که بی توجهی به آن می تواند در اتفاقات مختلف طبیعی و غیر طبیعی خسارت های جبران ناپذیری را متوجه شهرها کند.
جهانسری با انتقاد از اینکه مکان نمایی ساختمان ها و تاسیسات مختلف شهری، صنعتی و تولیدی در داخل شهرهای بزرگ و حاشیه های آن در طی سال های گذشته به خوبی رعایت نشده است، یادآور شد: به دلیل همین بی توجهی ها، آمایش و جانمایی های غلط امروز گلوگاه های شهرهای بزرگ همچون تبریز را گرفته و خطرات زیست محیطی و بهداشتی فراوانی را به مردم تحمیل کرده است.
وی ادامه داد: اگر آمایش سرزمینی در داخل شهر ها رعایت می شد، امروز شاهد ساخت و سازهای بلند مرتبه با نماهای شیشه ای در خیابان های با عرض کمتر از 20 متر نبودیم که در صورت وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی می تواند جان هزاران شهروند را به خطر بیاندازد.
مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی از شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز خواست تا بندهای مصرح در قوانین مربوط به این مقوله را جدی گرفته و در مباحث عمرانی و ساخت و سازها بند 2015 را به دقت مورد توجه قرار دهند.
جهانسری از برگزاری جلسات توجیهی با تعدادی از شرکت های ساختمانی تبریز خبر داد و گفت: در این زمینه با 30 شرکت برای دریافت درجه از پدافند غیرعامل معرفی شده اند.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز با بیان اینکه پدافند غیرعامل باید در مباحث شهری به دقت مورد توجه قرار بگیرد ، گفت: در این راستا نیازمند همکاری و تعامل تنگاتنگ با مدیران پدافند غیرعامل هستیم.
شهرام دبیری اضافه کرد: این همکاری ها می تواند موجب دقت و حساسیت در نوع سازه های شهری شود. در ادامه این نشست رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گزارشی از 20 جلسه این کمیسیون طی یک سال اخیر ارایه کرد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید