Performancing Metrics

تولد بیست‌و چهارسالگی اسطوره مک لارن (+عکس) | اتاق خبر
کد خبر: 348656
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1395 - 21:36
نمادین‌ترین ابرخودروی دهه 90، مک‌لارن f1، بیست‌وچهارمین تولد خود را با حضور رسانه‌ها در کارخانه تولید کننده اش جشن گرفت.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از عصر ایران  این خودروی توسعه‌یافته با فناوری‌های فرمول یک با سپری کردن 8 فصل تاریخی در مسابقات، یکی از موفق‌ترین ابرخودروهای زمان خود به شمار می‌آمد. برای ساخت این خودرو بیش از 106 واحد در خط مونتاژ درکنار هم قرار می‌گرفت و به همین دلیل جای تعجب نیست که برای پاره‌ای از تغییرات روی این خودرو بیش از 10 میلیون دلار خرج شود.

بیست‌و چهارمین تولد اسطوره بریتانیا

بیست‌و چهارمین تولد اسطوره بریتانیا

استفاده از کامپوزیت- کربن در نمای بیرونی مدل جدید به کاهش وزن این خودرو کمک کرده است. دامپرهای جدید به تعادل بیشتر این خودرو کمک می‌کنند. تایرهای جدید در کنار محورهای مدرن قادر به حفظ تعادل خودرو در سرعت بالای 322 کیلومتر در ساعت هستند. نکته جدید دیگر در خصوص این ابرخودرو طراحی به صورت 3 صندلی است. راننده در وسط می‌نشیند و دو سرنشین دیگر با کمی اختلاف در طرفین راننده قرار می‌گیرند.

بیست‌و چهارمین تولد اسطوره بریتانیا

پیشرانه 6.1 لیتری v12 این خودرو نیز توسط شرکت "بی ام و" توسعه یافته که در وسط زیر کاپوت قرار می‌گیرد و می تواند قدرتی معادل 618 اسب بخار تولید کند. یک جعبه دنده 6 سرعته دستی نیز در انتقال قدرت در این خودرو نقش دارد.

بیست‌و چهارمین تولد اسطوره بریتانیا

مک‌لارن F1 در تاریخ 31 مارس 1998 توانست به حداکثر سرعت 372 کیلومتر برساعت دست یابد که همین سرعت با حذف محدودکننده دور موتور آن تا مرز 391 کیلومتر برساعت افزایش یافت و بدین ترتیب لقب سریع‌ترین خودروی خیابانی ساخت بشر را آن خود کرد؛ لقبی که البته در حدود هفت سال بیشتر دوام نیاورد!

بیست‌و چهارمین تولد اسطوره بریتانیا
94105
نظرات
ADS
ADS
پربازدید