Performancing Metrics

بمباران مجدد شمال عراق توسط جنگنده های ترکیه | اتاق خبر
کد خبر: 348657
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1395 - 14:40
رسانه های ترکیه اعلام کردند:
جنگنده های ترکیه پیش از ظهر امروز یکشنبه با تجاوز به خاک عراق، چندین منطقه در شمال عراق از جمله کوه قندیل را بمباران کردند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، جنگنده های ترکیه پیش از ظهر امروز یکشنبه با تجاوز به خاک عراق، چندین منطقه در شمال عراق از جمله کوه قندیل را بمباران کردند.
جنگنده های ترکیه بار دیگر مناطقی از شمال عراق را بمباران کردند
جنگنده های ترکیه پیش از ظهر امروز همچنین مناطقی از محدوده 'یوکسک اوا' واقع در 50 کیلومتری مرز ترکیه با ایران را بمباران کردند.
جنگنده های ترکیه شب گذشته نیز منطقه 'گارا' در شمال عراق و مناطقی از شهر 'لیجه' از توابع استان 'دیاربکر' را که به تازگی در 11 منطقه آن مقررات منع و عبور و مرور اعلام شده است، بمباران کردند. در این عملیات نیز دست کم شش تن از نیروهای پ.ک.ک کشته شده اند.
شبکه های خبری ترکیه این خبر را با کد فوری مخابره کرده ولی به جزئیات بیشتری اشاره نکرده اند.
گفته شده این عملیات به دنبال کسب اطلاعات لحظه ای ارتش ترکیه از تحرک نیروهای پ.ک.ک در شمال عراق و در شهر یوکسک اوا و کوه قندیل انجام شده است.
جنگنده های ترکیه سالم به پایگاه های خود باز گشته اند.
ارتش ترکیه اعلام کرده است که در عملیات روز جمعه جنگنده های این کشور در منطقه شمدینلی واقع در مثلت مرزهای ایران و عراق در داخل خاک ترکیه دست کم 20 تن از اعضای پ.ک.ک کشته شده اند.
ارتش ترکیه طی هفته گذشته نیز در چند عملیات، مناطقی از شمال عراق و مناطق کوهستانی در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه را بمباران کردند.
ترکیه در روزهای اخیر که خبرهایی از رو به پایان بودن جنگ شهری در مناطق شرق و جنوب شرق این کشور می رسد، بر شدت عملیات خود در مناطق کوهستانی در داخل این کشور و شمال عراق افزوده است.
این عملیات در حالی شدت گرفته که ادعا شده، پ.ک.ک چون با شروع کردن جنگ شهری متحمل تلفات سنگینی شده است، می خواهد به روش درگیری سنتی خود با ارتش یعنی به نبرد کوهستانی برگردد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید