Performancing Metrics

افزایش ۱۰۷ درصدی کشف مواد مخدر در شاهرود | اتاق خبر
کد خبر: 348731
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1395 - 04:30
فرمانده نیروی انتظامی شاهرود از اجرای طرح امنیت ویژه ماه رمضان خبر داد و گفت: تامین امنیت ویژه شب های این ماه مبارک، لیالی قدر و راهپیمایی روز قدس از جمله بخش های این طرح است.

به گزارش اتاق خبر، سرهنگ غلامرضا کاظم زاده ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان به میزبانی ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شاهرود، با اشاره به افزایش ۱۶۲درصدی کشفیات سیگار قاچاق در این شهرستان، بیان داشت: عزم نیروی انتظامی در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و کالا بسیار جدی است و افزایش بیش از ۱۰۰درصدی کشفیات مواد مخدر سال گذشته گواه این مدعا است.

وی افزود: یکی دیگر از دغدغه های شهروندان و ناجا که در این مقوله نیز عزم جدی از سوی پلیس وجود دارد، مقوله جلوگیری از سرقت است که خوشبختانه در سال گذشته سرقت منزل۱۸درصد، خودرو۳۲درصد، موتور سیکلت۴۳درصد، وسایل داخل خودرو۹درصد، کیف قاپی ۵۳درصد، جیب بری۴۰درصد، قطعات خودرو شش درصد و در مجموع میزان کشفیات سرقت در شاهرود ۱۱۸درصد افزایش داشته است.

اجرای طرح تامین امنیت ویژه ماه رمضان در شاهرود

فرمانده ناجای شاهرود از اجرای طرح امنیت ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: تامین امنیت ویژه شب های ماه مبارک رمضان، لیالی قدر و راهپیمایی روز قدس از جمله بخش های این طرح است.

کاظم زاده ضمن اشاره به برگزاری طرح ویژه ماه رمضان، بیان داشت: حضور پلیس در تامین امنیت شب های این ماه مبارک به خصوص در لیالی قدر به صورت حضور راهنمایی و رانندگی و گشت انتظامی برای رفاه حال مردم و تامین امنیت فیزیکی مردم مومن و روزه دار از وظایف ناجا در اجرای طرح است.

وی افزود: طرح سالم سازی تفرجگاه ها به خصوص در ساعات پایانی شب در سراسر شهرستان با حضور عوامل انتظامی و برخورد با متخلفان، تامین امنیت شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس و نظارت بر کاهش سرقت، کنترل سارقان سابقه دار و قانون شکنان از جمله بخش های این طرح جدید نیروی انتظامی است.

انتقادات نسبت به پلیس۲۶درصد کاهش یافت

فرمانده نیروی انتظامی شاهرود از کاهش ۲۶درصدی انتقادات و شکایات مردم از ناجا خبر داد و گفت: از ابتدای سال۹۵ تا کنون میزان ارائه پیشنهادات به سامانه ۱۹۷پلیس توسط شهروندان۵۰درصد افزایش و میزان تقدیر از زحمات پلیس، ثبت شده در همین سامانه، ۲۶درصد افزایش یافته است.

کاظم زاده همچنین از رتبه برتر ناجای استان سمنان بین دستگاه های اجرایی در مقوله خدمت رسانی به مردم خبر داد و بیان داشت: در نظر سنجی صورت گرفته توسط استانداری سمنان، نیروی انتظامی در بین دستگاه های اجرایی بیشترین میزان رضایتمندی مردم از خدمت رسانی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از سوی دیگر اقدامات مفید نیروی انتظامی در جلب رضاتمندی مردم در شاهرود باعث شده تا برای سومین سال پیاپی میزان سرقت در این شهرستان کاهش یابد به نحوی که در سال ۹۴، سرقت ۱۰درصد کاهش و میزان کشفیات سرقت ۱۴درصد رشد داشته و در سال ۹۵ نیز این جرم تاکنون ۱۱درصد کاهش را نسبت به سال گذشته تجربه می کند.

توقیف۱۴۰۰خودرو در سال۹۴

فرمانده ناجای شاهرود همچنین درباره برخورد با متخلفان رانندگی و جرایمی نظیر پلاک، توضیح داد: وسایل نقلیه ای که برای مردم مزاحمت ایجاد می کنند و یا فاقد اسناد شناسایی مانند کارت هستند با برخورد قاطع پلیس روبرو خواهند شد البته درباره راکبان موتور سیکلت باید گفت نیروی انتظامی به دلیل حجم بالای تلفات رانندگی راکبان بدون کلاه ایمنی، در این مقوله، فرهنگ سازی را در دستور کار قرار داده که اعطای کلاه ایمنی رایگان در مدارس، همزمان با روز پدافند غیرعامل از جمله این موارد است.

کاظم زاده بیان داشت: طی سال گذشته، چهار هزار و ۶۵۲مورد وسیله نقلیه توقیف شدند که در بین آنها یکهزار و ۴۰۰خودروی سواری دیده می شد همچنین درباره توقیف این خودرها باید گفت عمده جرایم این وسایط نقلیه، فقدان پلاک و مدارک شناسایی، ایجاد مزاحمت و آلودگی، تخلف رانندگی، نادیده گرفتن علائم و مقررات و هستند.

وی افزود: البته این میزان خودروی توقیف شده طی یکسال در شهرستان شاهرود شامل خودروهای جریمه بالای یک میلیون تومان نیز می شود.

هیچ پرونده مختومه نشده در ناجای شاهرود وجود ندارد

فرمانده نیروی انتظامی شاهرود در پاسخ به سوالی با موضوع پرونده های مفتوح و جاری این یگان، گفت: خوشبختانه باید بگوئیم که امروز هیچ پرونده ای در نیروی انتظامی شهرستان نبوده که باز شود، اما رسیدگی آن به اتمام نرسد و در این راستا مفتخر هستیم که اعلام کنیم ۹۶درصد از پرونده های نیروی انتظامی شاهرود به کشف و چهار درصد باقی مانده در دست بررسی هستند.

کاظم زاده درباره امر به معروف ونهی از منکر نیز، توضیح داد: اگر امر به معروف در جامعه به خوبی اجرا شود نیازی به مداخله پلیس در موارد و برخوردهای اجتماعی اصلا وجود ندارد چرا که اسلام دینی اجتماعی است و برای تک تک رفتارهای جامعه حکم تعریف کرده و این مقوله تنها به حجاب خاتم نمی شود.

وی درپاسخ به سوالی با موضوع ترافیک سنگین شهری شاهرود، افزود: متاسفانه در بسیاری از موارد زیرساخت اجرای قانون در شاهرود وجود ندارد که ترافیک از جمله این موارد است چرا که امروز پارکینگی برای مرکز شهر آماده نکرده ایم تا آنگاه مردم را به دلیل پارک در حاشیه خیابان جریمه کنیم لذا ابتدا باید برای مردم زیرساخت هایی را آماده کنیم و سپس به فکر اجرای مر قانون باشیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید