Performancing Metrics

برنامه امسال دولت تحریک تقاضا برای خرید کالا است | اتاق خبر
کد خبر: 349150
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 13:47
اطلاعات به نقل از وزیر اقتصاد:
روزنامه اطلاعات در شماره سه شنبه 18 خرداد سخنان علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی را برجسته کرد و به نقل از وی نوشت: با توجه به اینکه بخشی از مشکل کنونی واحدهای تولیدی فروش محصول است که به دلیل کاهش درآمد سرانه مردم در سال‌های گذشته به وجود آمده است‌،

اتاق خبر - این روزنامه با اشاره به گزارش وزیر کشور به مجلس از آسیب‌های اجتماعی، در تشریح تیتر یک، آورد: وزیر کشور در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس‌شورای‌اسلامی در تشریح آسیب‌های اجتماعی گفت: 50 درصد طلاق‌ها ناشی از اعتیاد است. وزیر کشور اظهار داشت: مسائل اجتماعی بازتاب رفتارهایی است که ما در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داریم که در نهایت موجب دوام، قوام، اعتماد، رضایتمندی و یا موجب تخریب سرمایه‌های اجتماعی و یا مشکلات امنیتی می‌شود. رحمانی‌فضلی تصریح کرد: در حوزه مسائل اجتماعی یکی از عناوین مهمی که باید به عنوان نظام و حکومت آن را رصد کنیم، بحث تغییرات اجتماعی است که با توجه به رشد تکنولوژی، سواد و ارتباطات، به صورت قطعی و حتمی رقم می‌خورد.
یادگار گرامی امام: دستگاه دیپلماسی مورد اعتماد حاکمیت و مردم است، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید حسن خمینی در مراسمی که با حضور وزیر، معاونان و کارکنان وزارت امور خارجه به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد بزرگداشت امام‌خمینی در محل این وزارتخانه برگزار شد، با تجلیل ازدستگاه دیپلماسی کشورگفت: جامعه آقای ظریف را نسبت به خود صاف و در مقابل بیگانه توانمند اما مودب می‌داند. یادگارامام یادآورشد: تصور نمی‌کنم مقام‌معظم‌رهبری تعاریفی مشابه تعریفی که از دستگاه دیپلماسی خصوصا مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کردند را قبلا هم بیان کرده باشند؛ ایشان در ماه رمضان دو سال قبل چندین صفت را برای آقایان ظریف، عراقچی، تخت روانچی و سایر مذاکره‌کنندگان به کار بردند. علاوه براین دولت هم به این مذاکره‌کنندگان اعتماد دارد؛ لذا این مجموعه هم اعتماد حاکمیت را دارد و هم مردم، گرچه حرف‌های بیهوده همیشه وجود دارد.
این روزنامه با انتخاب عنوان توصیه مشاور ویژه سازمان ملل برای بهبود اوضاع اقتصادی ایران، می نویسد: «جفری دیوید ساکس» مشاور وی‍ژه « بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد که برای رایزنی در مورد پیشرفت اهداف هزاره سوم به ایران سفر کرده است، دیروز در دفتر سازمان ملل متحد در تهران به مسئولان اقتصادی ایران توصیه کرد که برای عبور از رکود باید تمامی سعی خود را روی حمایت از کارآفرینان و پرو‍ژه های دانشگاهی مناسب ایجاد شغل، متمرکز کنندو گفت: ایران مزیت های فراوانی در ارتباطات منطقه ای، ترانزیت کالا و صنعت گردشگری دارد که به راحتی می‌تواند با اتکا به آنها مشکلات اقتصادی خود را رفع کند. وی همچنین خواستار مشارکت و عضویت ایران در پروژه بزرگراه آسیایی شده که چین را از طریق یک کمربند ترانزیتی به اروپا متصل می کند. به گفته وی منافع این پروژه در سالهای آتی تمام ملل آسیا و اروپا را شامل خواهد شد.
روزنامه اطلاعات با درج عنوان افزایش 14درصدی حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، نوشت: سید تقی نوربخش در نشستی خبری با بیان اینکه در جلسه پریشب هیات وزیران دو مصوبه مهم داشتیم ادامه داد: مصوبه نخست افزایش حقوق مستمری بگیران بود. به گفته وی، از سوی سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد شد افزایش مستمری‌ها در امسال ، 14 درصد باشد که با آن موافقت شد. بر این اساس هم برای حداقلی بگیران و هم سایر سطوح که 30 روز پرداخت حق بیمه دارند، افزایش 14 درصد تصویب شد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره مصوبه دوم هیات وزیران گفت: علاوه بر حداقل مستمری همواره مزایایی شامل حق خواروبار، مسکن، عائله‌مندی و حق سنوات منظور می‌شود که سرجمع دریافتی یک مستمری‌بگیر را به بیش از 900 هزار تومان می‌رساند.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «جدول ساعات شرعی ماه مبارک رمضان»، «گری سیک «جنجال بی‌بی‌سی» درباره امام‌خمینی‌(ره) را بی‌اهمیت توصیف کرد» و «دیدبان حقوق بشر: دیوان کیفری بین‌المللی رهبران اسرائیل را محاکمه کند» پرداخت.
ایرنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید