Performancing Metrics

ایران در مقام سوم سرمایه گذاری خارجی در منطقه است | اتاق خبر
کد خبر: 349174
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 12:47
تحلیل فوربس از وضعیت اقتصادی ایران:
درباره جهانی سازی تجارت اعلام کرده است که 3.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در سه ماه نخست امسال در این کشور صورت گرفته است.

اتاق خبر- نشریه فوربس آمریکا در گزارشی به قلم دومنیک دادلی آورده است که ایران در صدد است، برای مهار محدودیت های پولی- بانکی خود، یک بانک بین المللی در یکی از جزایر خلیج فارس دایر کند. این بانک که به احتمال فراوان در جزیره کیش احداث خواهد شد، علاوه بر پاسخ به نیازهای رو به رشد تعاملات مالی، توانایی انتقال پول و سرمایه های خارجی را نیز برای ایران فراهم خواهد کرد.

نقش مفید و تاثیرگذار این بانک، می تواند شروعی برای اصلاح اساسی ساختار بانکی کشور پس از سال ها تحریم باشد. هر چند بسیاری از تحریم های ایران در راستای توافق هسته ای لغو شده اند، اما هنوز شرکای خارجی به سبب بروز محدودیت هایی از قبیل ترس از فشارهای آمریکا، ترغیب به همکاری های پولی-بانکی با ایران نشده اند.

این گزارش می افزاید، با توجه به مشکلات اقتصادی در ایران، اتخاذ سیاست های اقتصادی دولت روحانی نشانه هایی از بهبود شرایط را نوید می دهد. در همین راستا، به سرانجام رسیدن برجام، لغو تحریم های اقتصادی مرتبط با فعالیت های هسته ای ایران، رسیدن تورم به زیر 10 درصد و همچین کاهش شکاف بین نرخ رسمی و غیر رسمی ارز در ایران از دستاوردهایی است که، می تواند اقتصاد این کشور را دچار تحولی جدی کند.

ایران هم اکنون در تلاش برای جذب سرمایه گذاری های خارجی است و بانک مرکزی اطلاعات درباره جهانی سازی تجارت اعلام کرده است که 3.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در سه ماه نخست امسال در این کشور صورت گرفته است. این گزارش در پایان به نقل از همین بانک آورده است: ایران پس از امارات و عربستان سعودی، سومین سرمایه گذاری خارجی در منطقه خاورمیانه را تجربه کرده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید