Performancing Metrics

تامین امنیت 2500 فروند کشتی توسط نیروی دریایی ارتش | اتاق خبر
کد خبر: 349468
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1395 - 09:00
دریادار سیاری اعلام کرد:
فرمانده نیروی دریایی ارتش شامگاه سه شنبه در آئین محفل انسی با قرآن در پایگاه دریایی بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون 41 ناوگروه نیروی دریایی ارتش به خلیج عدن اعزام و امنیت دو هزار و 500 فروند کشتی تجاری و نفتکش در آبهای آزاد تامین شده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  ایرنا، امیردریادار حبیب الله سیاریفرمانده نیروی دریایی ارتش شامگاه سه شنبه در آئین محفل انسی با قرآن در پایگاه دریایی بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون 41 ناوگروه نیروی دریایی ارتش به خلیج عدن اعزام و امنیت دو هزار و 500 فروند کشتی تجاری و نفتکش در آبهای آزاد تامین شده است. وی افزود: ناوگروه های نیروی دریایی برای تامین امنیت درخلیج عدن که به واسطه حضور دزدان دریایی بعنوان منطقه ای ناامن است اعزام و با اقتدار از منابع و منافع جمهوری اسلامی محافظت می کنند.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش تشکیل شده از ناوشکن جمهوری اسلامی نقدی و ناو جمهوری اسلامی لاوان به خلیج عدن اعزام و درحال برقراری امنیت برای کشتی های تجاری و نفتکش هاهستند.
سیاری اظهار کرد: نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی امروز با اقتدار در آبهای آزاد و خلیج عدن حضور دارد و از منافع کشور محافظت و حراست می کند.
وی در خصوص شعار سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نیز گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی نیروی دریایی ارتش در حیطه کاری خود جایگاه خوبی دارد و اعلام می کنیم برای تامین تجهیزات مورد نیاز خود توان ساخت لازم را داریم و این به معنی اقتصاد مقاومتی است.
سیاری اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی توجه به ظرفیت های درون و استفاده از توان نیروی داخلی برای رسیدن به خودکفایی است.
وی گفت: در بحث اقدام و عمل نیز در شرایط کنونی برای نگهداری و تعمیر انواع شناورها، ساخت و نوسازی ناوهای موشک انداز، ناوشکنها و سایر تجهیزات متکی به توان داخلی هستیم و دست نیاز به سمت کشورهای خارجی دراز نمی کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش روی پای خود ایستاده و درس امام راحل که خودباوری است به خوبی اجرا و به خودکفایی رسیده است.
سیاری تصریح کرد: با اتکا به توان نیروهای داخلی امسال نیز در راستای اقتصاد مقاومتی از تعدادی شناورهای سطحی و زیرسطحی درحوزه نیروی دریایی رونمایی خواهد شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به زایش و رویشی که از پایگاه دریایی بوشهر به وجود آمده است گفت: از پایگاه دریایی بوشهر منطقه دوم دریایی ولایت جاسک، پایگاه دریایی مکران در راس میدانی و پایگاه دریایی در راس الکوه نزدیک جاسک به میناب شکل گرفته است.
سیاری گفت: به واسطه اهمیت و رویشی که در پایگاه دریایی بوشهر اتفاق افتاده است امروز این پایگاه بعنوان پایگاه مادر در نیروی دریایی تلقی می شود.
وی با بیان اینکه وضعیت پایگاه دریایی بوشهر در ابعاد مختلف آموزشی، عملیاتی، فنی و نیروی انسانی مناسب است، افزود: بیشترین تعمیرشناورها و انواع وسایل پروازی در پایگاه دریایی بوشهر انجام و از این پایگاه به دریاهای آزاد اعزام می شوند.
وی یادآور شد: ناوهای موشک انداز، بالگردها و ناوشکنها در این پایگاه آماده سازی و برای انجام ماموریت گشت، حفاظت و حراست از منافع و منابع جمهوری اسلامی به آبهای آزاد اعزام می شوند.
سیاری افزود: آموزش بسیاری از تخصصهای مقدماتی و پیشرفته افسران، دوره تخصصی چتربازی و غواصی نیز در این پایگاه دریایی آموزش داده می شود.
وی با اشاره به فعالیت پایگاه بسیج پایگاه دریایی بوشهر یادآور شد: از بعد نیروی انسانی نیز این پایگاه در شرایط مناسبی قرار دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: کارکنان پایگاه دریایی بوشهرهمانند دوران دفاع مقدس که بعد از 67 روز نیروی دریایی دشمن را درهم شکستند، آمادگی مقابله با هرگونه تهدید در هرجایی که لازم باشد را دارند.
محفل انسی با قرآن پایگاه دریایی بوشهر با حضور خانواده پرسنل و نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر برگزار شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید