Performancing Metrics

«زوتوپیا»ی یک میلیارد دلاری | اتاق خبر
کد خبر: 349646
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 07:29
انیمیشن کامپیوتری «زوتوپیا» تبدیل به دومین محصول کمپانی والت دیزنی شد، که توانست بالای یک میلیارد دلار در سال جاری میلادی فروش کند.

به گزارش اتاق خبر، فروش بین المللی این انیمیشن در طول روزهای گذشته به 663 میلیون دلار رسید و فروش کلی جهانی آن را به یک میلیارد دلار رساند.

«زوتوپیا» که یکی از موفق ترین محصولات سینمایی سال 2016 بوده، در آمریکای شمالی هم به رقم فروش بالای 338 میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

موفقیت کلان مالی این انیمیشن کامپیوتری در حالی نصیب آن شده، که بسیاری از فیلم های پرسروصدای زنده سینمایی موفقیت چندانی در جدول گیشه نمایش سینماها نداشته اند.

به گفته تحلیل گران اقتصادی سینما، هر دو گروه تماشاگران سینما هم در آمریکای شمالی و هم در دیگر کشورهای دنیا، استقبال بالایی از «زوتوپیا» کرده اند.

نکته ای که تحلیل گران بر روی آن تاکید زیادی می کنند، فروش کلان بین المللی 663 میلیون دلاری آن در فقط 16 کشور جهان است.

به نوشته امپایر آنلاین، یک چنین فروش بسیار بالایی تنها زمانی نصیب یک فیلم سینمایی می شود، که حداقل در بیش از چهل کشور دنیا به روی پرده سینماها برود.

بر همین اساس، تحلیل گران اقتصادی سینما پیش بینی می کنند نمایش عمومی فیلم در تعداد بیشتری از کشورهای دنیا، فروش بین المللی آن را بسیار بالاتر از رقم 663 میلیون دلار ببرد.

«کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» اولین محصول کمپانی والت دیزنی در سال 2016 است، که توانست به فروشی یک میلیارد دلاری دست پیدا کند.

این فیلم که یک ماه زودتر از «زوتوپیا» به روی پرده سینماها رفت، تا به حال یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون دلار فروش جهانی داشته است.

742 میلیون دلار از این رقم، اختصاص به فروش بین المللی آن در 49 کشور دنیا دارد و بقیه این رقم، متعلق به فروش در سینماهای آمریکای شمالی است.

جام جم

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید