Performancing Metrics

۲۳۳روستای استان همدان مشکل کم‌آبی دارند | اتاق خبر
کد خبر: 350277
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1395 - 21:12
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان بابیان اینکه ۲۳۳ روستای این استان مشکل کم‌آبی دارند، گفت:حفر چاه و بهسازی منابع تأمین آب شرب این روستاها ۸۳میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اتاق خبر: سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه در استان همدان هزار و ۷۱ روستا با جمعیت ۷۱۶ هزار نفر وجود دارد، گفت: ۸۵ درصد جمعیت روستایی استان همدان زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان قرار دارند.

هاشمی مجموع خطوط شبکه توزیع آب در روستاهای استان همدان را ۴۰۰۰کیلومتر عنوان کرد و گفت: در سال گذشته حفر ۲۱ حلقه چاه مکانیکی، ۱۳ حلقه چاه دستی و اجرای ۱۶.۴ کیلومتر شبکه توزیع و ۹۱.۶ کیلومتر خط تولید در روستاهای استان همدان محقق شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳۳ روستای استان همدان مشکل کم آبی دارند، افزود: برای تجهیز و حفر چاه‌ و بهسازی منابع تأمین آب شرب در این روستاها به ۸۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

هاشمی یادآور شد: در استان همدان ۵۸ مجتمع آب‌رسانی روستایی طراحی شده که ۴۴۳ روستا با ۳۱۳ هزار نفر جمعیت روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی هزینه مورد نیاز برای ساخت و تکمیل ۵۸ مجتمع آب‌رسانی را ۶۶ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: نیاز آبی روستاهای استان همدان ۱۹۰۰ لیتر در ثانیه است اما ظرفیتی برابر با ۴۰۰۰ لیتر در ثانیه ایجاد شده و در صدد تعریف مجتمع‌های آب‌رسانی جدید هستیم.

هاشمی به آب‌رسانی سیار در دو ماهه اول سال ۹۵ به روستاهای استان همدان اشاره کرد و اظهار داشت: آب‌رسانی سیار با ۱۳ دستگاه تانکر برای ۶۲ روستای استان انجام می‌شود که این تعداد روستا شامل هشت هزار خانوار است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید