Performancing Metrics

تحکیم اتحاد دولت و ملت نیاز امروز، ضرورتی برای فردا | اتاق خبر
کد خبر: 350366
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1395 - 02:49
تحکیم اتحاد دولت و ملت که مطالبه جدی مقام معظم رهبری نیز محسوب می شود و معظم له بارها بر آن تاکید کرده اند، نیازی برای امروز و ضرورتی برای فردای کشور محسوب می شود.

اتاق خبر - اقتدار جمهوری اسلامی ایران امروز دغدغه ای جدی را برای دولت های اسکتباری جهان به وجود آورده و تلاش می کنند تا نقش غیر قابل انکار نظام اسلامی را در معادلات جهانی نادیده بگیرند. برخی دولت های وابسته منطقه نیز هم نوا با این خواسته رژیم جعلی صهیونیستی و جهان استکبار با بهانه تراشی های واهی اقدام به سنگ اندازی مقابل اقتدار ملت ایران می کنند.
شرایط داخلی و مشکلات انباشته شده اقتصادی، تحولات منطقه ای و جهانی، عصبانیت برخی کشورها از پیشرفت های روزافزون جمهوری اسلامی ایران، دستیابی موفقیت های بزرگ در عرصه هسته ای و تثبیت حقوق هسته ای ملت ایران در جریان مذاکرات، همه و همه عواملی است که ایجاب می کند که بیش از هر زمان دیگر تنور همگرایی دولت و ملت را گرم کنیم تا از شرایط متلاطم موجود با سربلندی عبور کنیم.
مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نیز در سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و در مرقد مطهر حضرت امام (ره) این موضوع را به عنوان یک توصیه مطرح کردند که اتحاد دولت و ملت اصلی است که نباید بر هم بخورد.
ایشان تاکید کردند:‌ ممکن است شما از یک دولتی خوشت بیاید، از یک دولت دیگر خوشت نیاید، اشکالی هم ندارد؛ رقابت‌های انتخاباتی به جای خود، اختلاف‌نظرها به جای خود، حتی انتقاد هم به جای خود، اما دولت و ملت باید همه در کنار هم باشند.
تاکید روشنگرانه معظم له بر اتحاد دولت و ملت، نشان از ضرورت هایی دارد که همواره باید به آن توجه داشت و وظیفه ولایتمداری ایجاب می کند برغم اختلاف نظرها گام در مسیر تحکیم این اتحاد برداشت.
علاوه بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، موضوع اتحاد دولت و ملت همواره مورد تاکید سران قوا نیز بوده و هست.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری نیز با تاکید بر اینکه در این شرایط دولت و ملت با وحدت و اتحاد در کنار یکدیگر قرار دارند، گفت:‌هر چه فاصله‌ها کمتر و اتحاد و انسجام بیشتر باشد، شرایط بهتری برای پیشرفت کشور رقم خواهد خورد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت همدلی و همزبانی دولت و ملت، تحقق این امر را لازمه حل مشکلات و توسعه کشور معرفی می کند.
آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز با بیان اینکه ما از امنیت و اقتدار برخورداریم اما با مشکلات اقتصادی و اشتغال نیز روبرو هستیم، گفت: این مشکلات با اقتدار، هم ‌زبانی و وحدت دولت و ملت قابل‌ حل است.
وی تصریح کرد: راه های اقتدار نظام وحدت و همدلی است و ورود مردم و پایبندی آنان در اقتصاد این نظام سبب می‌شود تا قله‌های پیشرفت فتح و پیموده شود.
استاندار البرز با بیان اینکه جنگ امروز جنگ اقتصادی است، گفت: دشمن برای تسلیم کردن ملت ایران در مقابل خواسته‌های خود به جنگ اقتصادی روی آورده و رمز پیروزی در مقابل این جنگ اتحاد و همدلی دولت و ملت است.
سید حمید طهائی با بیان اینکه اتحاد و همدلی حول محور ولایت فقیه رمز پیروزی ها تا کنون بوده است، گفت:‌ ایمان به خدا، اتحاد و همدلی سلاحی بود که دشمن را از پای در آورد.
وی گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عملی همه قوا باید متحد حول محور رهبری برای تحقق منویات ایشان اقدام کرده تا بتوانیم در این راه پیروز شویم.
همه بخش ها درکشوراز دولت گرفته تا بخش خصوصی و احزاب و تشکل های سیاسی هر کدام وظایفی در قبال تحقق این امر مهم بر عهده دارند و باید نقش خود را در جهت تامین مصالح ملت ایران ایفا کنند.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز گفت‌: دولت با کنترل نسبی تورم توانست آرامش اقتصادی را در جامعه حکمفرما کرده و از رشد منفی نوسانات قیمت ارز جلوگیری کند، گفت: ادامه این مسیر با اتحاد بیشتر دولت و ملت هموار می شود.
وی خاطرنشان کرد:‌ ایران در جهان دارای قدرت برتری است و این عزت را مدیون رهبری مقام معظم رهبری است که با رهنمودهای به موقع ایشان، دولت توانست گام‌های موثری در حوزه‎های مختلف بردارد.
وی با تاکید بر اینکه مردم در تمامی دوران انقلاب اسلامی با اهداف آرمان‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری همگام بوده‌اند، گفت: این اتحاد وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.
محمد هادی اسلاملو فعال سیاسی و عضو حزب اصولگرای ولایت و خدمت استان البرز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اتحاد دولت و ملت، گفت: دشمنان نظام اسلامی همواره به دنبال استفاده از تفرق در نظام اسلامی بوده اند.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به طور کامل در این خصوص مطلب را تبیین کردند و تکلیف همه ما را روشن کردند. هر چه ما اختلاف سلیقه داشته باشیم اما نباید فراموش کنیم که یک دشمن مشترک داریم که آن دشمن رفتارها و حرف های ما را رصد کرده و از آن بهره برداری می کند.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد:‌ مقام معظم رهبری به خوبی خط قرمزها را برای ما در این گفتار تبیین کردند و فرمودند که انتقاد ایرادی ندارد، اختلاف سلیقه مانعی ندارد، اما همچنان که ایشان تاکید کردند اتحاد دولت و ملت اصلی است که نباید فراموش شود.
صلاح الدین دلشاد دبیر حزب اعتدال و توسعه استان البرز در این باره می گوید: طیف های مختلف دراین چندسال در حکومت اسلامی در حاکمیت نقش داشته اند و بهترین شکل دموکراسی در کشور عرضه شده و با اتحاد و همدلی باید مسیر را با قدرت ادامه داد.
وی یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران برغم تهدیدات دشمنان به کشوری تبدیل شده که توانسته درعرصه بین الملل نیز به شکوفایی برسد و این در سایه رهبری عالمانه مقام معظم رهبری و تلاش دولت و همراهی ملت بوده است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید