Performancing Metrics

دستورالعمل جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا برای همکاری با ایران | اتاق خبر
کد خبر: 351499
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395 - 12:19
بهانه‌جویی کمتر می‌شود؟
همزمان با سفر وزیر امورخارجه کشورمان به نروژ که در جریان آن مذاکراتی میان ظریف و کری درباره روند اجرای برجام صورت خواهد گرفت، روزنامه وال استریت ژورنال از صدور دستورالعمل جدیدی درباه تعامل اقتصادی با ایران که بسیاری از نگرانی ها و ابهامات را برطرف می‌کند،

اتاق خبر - معاونان وزیر امور خارجه در حاشیه اسلو فروم با معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره رفع موانع اجرای برجام گفت و گو کردند.   

نتیجه مذاکره سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی با هلگا اشمید که نمایندگی 1+5 را به عهده دارد در مذاکره فردای محمد جواد ظریف با جان کری همتای آمریکایی او مطرح خواهد شد.

 همکاری های ایران و اتحادیه اروپا و موانع بانکی برای اجرای برجام از جمله محورهای این مذاکره است که در حاشیه اسلو فروم انجام شد.

در همین حال روزنامه'وال استریت ژورنال' اعلام کرده است" وزارت خزانه داری آمریکا به پیروی از توافق هسته ای، دستور العمل هایی را منتشر کرد که پاره ای از خطرات گریبانگیر شرکت هایی را که به دنبال تجارت با ایران هستند، از میان برداشته و آنها را برای تجارت با ایران راهنمایی کرده است.

این دستورالعمل با عنوان ' نیو فاکس' new FAQs هفته گذشته توسط 'اداره کنترل دارایی های خارجی' در وزارت خزانه داری آمریکا در سایت این وزارتخانه در شبکه آن لاین پست شده است.

وال‌استریت ژورنال اضافه کرد: "مرحله نخست این دستور العمل مربوط به سئوالهایی در مورد 'مجوز عمومی' است که به واحد خارجی شرکت‌های آمریکایی اجازه می دهد با ایران وارد تجارت شوند".

به عقیده حقوق‌دانان "دستور العمل ارائه شده بسیاری از سئوال ها را ابهام زدایی کرده است از جمله اینکه باید آمریکایی هایی را که مناصب حساسی در شرکت های خارجی دارند، مستثنی دانست و به آنها اجازه داد تحت شروط توافق با ایران تجارت داشته باشند. این دستور العمل به شرکت ها اجازه می دهد دیگر در عرصه هایی که مجاز به کار کردن با ایران هستند، در سایه کار نکنند و برخی از خطراتی را که فرد تاجر ممکن است با آن روبرو شود، از میان بر می دارد".

وال استریت ژورنال اضافه کرد که "این گام اولیه به میزان قابل توجهی از بار اداری مهم و همچنین از خطرات انطباق که از هرگونه تجارت آتی مرتبط با ایران ناشی می شود، خواهد کاست".

خبرآنلاین

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید