Performancing Metrics

خوش بینی به گردشگری ترکیه در اوج ناامیدی! | اتاق خبر
کد خبر: 351529
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1395 - 09:25
امین دمیر
امید آخرین ترفند فعالان صنعت گردشگری است؛ تنها چیزی است که باعث شده تا سرپا بایستند، من این امید را از کسی نمی گیرم.

اتاق خبر: بحران موجود در صنعت گردشگری ترکیه بسیار جدی است، در واقع این بحران گریبان تمام مشاغل وابسته به آن را گرفته است و  بازار بسیاری از صنوف نیز در این بحران دست و پا می زنند و خون می گریند.

بسیاری از هتل ها خالی از گردشگر هستند و  آمار و ارقام به گونه ای فاجعه آمیز خبر از سقوط چشمگیر گردشگران می دهد. برای مثال؛ با مقایسه ماه ژوئن امسال و سال گذشته متوجه می شویم که میزان گردشگران خارجی 59 درصد کاهش یافته است.

با وجود این شرایط اسفناک که ماحصل وجود تروریسم در کشور است همچنان حملات و اخبار بمب گذاری از گوشه و کنار کشور شنیده می شود. درست در لحظه ای که احساس امنیت می کنی و با خود می گویی: دیگر تمام شد، کشور امنیت خود را باز یافته است؛ می توان برای جذب گردشگر برنامه ریزی کرد. یک تروریست با بمب گذاری جدیدی ما را غافلگیر می کند.

لطمه ای که تروریست ها به گردشگری ترکیه زده اند با هیچ یک از بحران هایی که تا کنون این صنعت پشت سر گذاشته است قابل قیاس نیست. درگیری های داخلی دولت با نیروهای کرد در دهه 90 در مقایسه با عملیاتی که داعش اکنون انجام می دهد بیشتر به شوخی می ماند.

شش ماهه نخست سال 2016 که دوران طلایی صنعت گردشگری بود و از دست رفت اما بسیاری انتظار دارند تا با پشت سر گذاشتن ماه ژووئن همه چیز به حالت عادی باز گردد حتی با توجه به اخباری که از آنتالیا شنیده شده بسیاری از هتلداران در حال برنامه ریزی برای جذب گردشگر در ماه های آینده هستند. در واقع هتلداران خو د را برای ماه جولای و آگوست آماده می کنند البته دوستان و همکاران این برنامه ریزی ها را برای ماه پیش و ماه پیش تر نیز ترتیب داده بودند اما تعدادی بمب متحرک که در سطح کشور پراکنده هستند این برنامه یزی ها را برهم زدند!

بله اگر تروریست ها بگذارند همه چیز برای جذب گردشگر آماده است.

من همواره در خصوص بحران ها و چالش های پیش روی این صنعت نوشته ام؛ اقدامات فعالان این صنف را نقد کرده و انگشت بر نکات منفی گذاشته ام. تمام این سال ها دوستان و همکاران، من را به  بدبینی متهم کرده اند.  این بار چنین نخواهم کرد دیگر کار از کار گذشته، دیگر نقد کردن مشکلی را رفع نمی کند چراکه در این زمان بیشتر به بهانه جویی می ماند. صنعت گردشگری ترکیه تلفات بسیاری داشته، خونریزی کرده و در حال مرگ است. دیگر گفتن این که چرا روبه موت است فایده ای ندارد. اکنون وقت آن است که امید داشت و به انتظار نشست. امید آخرین ترفند فعالان این صنف است تنها چیزی است که باعث شده تا سرپا بایستند، من این امید را از کسی نمی گیرم.

منبع:turizgazetesi

ترجمه از اتاق خبر/ زهره احدی 

94104ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید