Performancing Metrics

راه اندازي ستاد آسيب هاي اجتماعي در وزارت بهداشت | اتاق خبر
کد خبر: 352010
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 19:59
معاون امور اجتماعي وزارت بهداشت ضمن تاکيد بر اهميت توجه به آسيب هاي اجتماعي و تاکيدات مقام معظم رهبري در اين حوزه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ستاد آسيب هاي اجتماعي در اين معاونت شکل گرفته و محورها و اولويت بندي ها نيز مشخص شده است.

به گزارش اتاق خبر،وي گفت: يکي از محورهاي معاونت اجتماعي وزارت بهداشت، سازمان هاي مردم نهاد حوزه سلامت است که تعداد آن در کشور حدود 620 سازمان است و برخي از آنها داراي 170 شعبه در تمامي استانهاي کشور هستند که فعاليت گسترده اي را در سطح کشور انجام مي دهند.

دکتر سيد محمد هادي ايازي روز گذشته در شانزدهمين نشست ستاد مولفه هاي اجتماعي موثر بر سلامت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به وجود 75 درصدي عوامل مرتبط با سلامت در خارج از نظام سلامت، بر لزوم استفاده حداکثري از ظرفيت ساير دستگاه هاي دولتي در جهت تامين منافع سلامت مردم تاکيد کرد.
دکتر ايازي يکي ديگر از محورهاي مهم معاونت اجتماعي وزارت بهداشت را خيرين و خيريه هاي سلامت دانست و گفت: تقويت زيرساخت هاي حوزه سلامت تنها از راه مشارکت مردمي امکان پذير است بنابراين ما بايد زمينه مشارکت مردم را فراهم کنيم و عليرغم وجود مجمع خيرين سلامت، دانشگاه ها نيز در اين حوزه فعال شده اند. خيرين در سال گذشته، يک هزار ميليارد تومان به حوزه سلامت کمک کرده اند.
معاون امور اجتماعي وزارت بهداشت ضمن تاکيد بر اهميت توجه به آسيب هاي اجتماعي و تاکيدات مقام معظم رهبري در اين حوزه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ستاد آسيب هاي اجتماعي در اين معاونت شکل گرفته  و محورها و اولويت بندي ها نيز مشخص شده است.
وي با بيان اينکه بنا داريم تمام اقدامات اين معاونت را در بستر فن آوري اطلاعات انجام دهيم، افزود: اولين اقدام ما در اين حوزه، راه اندازي سامانه ياس 190 به آدرس YAS190.IR به منظور کمک خيرين به مراکز بهداشتي و درماني بود و در ادامه قصد داريم تا اقدامات و امور سازمان هاي مردم نهاد را نيز در بستر  فن آوري اطلاعات انجام دهيم و در مولفه هاي اجتماعي اثر گذار بر حوزه سلامت نيز چنين سازوکاري را با کمک معاونت بهداشت دنبال خواهيم کرد.

معاون امور اجتماعي وزارت بهداشت در ادامه گفت: برنامه ريزي ها براي طراحي پويش گسترش استفاده از شيرمادر به مناسبت 10 مرداد، روز جهاني شيرمادر انجام و وظايف ساير دستگاه ها نيز به طور دقيق مشخص شده است.
گفتني است در پايان اين نشست، مديران کل معاونت اجتماعي وزارت بهداشت معرفي شدند و احکام خود را دريافت کردند.

منبع آریا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید