Performancing Metrics

تلاش دو جمهوری خواه برای ممانعت از فروش بوئینگ به ایران | اتاق خبر
کد خبر: 352372
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 12:07
خبرگزاری رویترز اعلام کرد:
در ادامه رویکرد خصمانه آمریکا علیه ایران دو قانونگذار جمهوری‌خواه مدعی شدند تصمیم شرکت بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران می‌تواند امنیت ملی آمریکا را به خطر بیندازد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، جب هنسارلینگ و پیتر روسکام دو عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه با ارسال نامه‌ای خطاب به شرکت هواپیماسازی بوئینگ تاکید کردند که شرکت‌های آمریکایی نباید در تسلیحاتی کردن رژیم ایران شریک جرم باشد.

ایران روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که به توافقی با بوئینگ برای خرید بیش از 100 فروند هواپیما از این شرکت آمریکایی دست یافته است که اولین بار در طول بیش از سه دهه گذشته محسوب می‌شود.

شرکت بوئینگ روز سه‌شنبه به سوالات منابع خبری غربی و خاورمیانه درباره‌ قراردادش با ایران پاسخی نداد.

این نمایندگان جمهوری‌خواه در نامه خود به دنیس مولنبرگ مدیرعامل شرکت بوئینگ شفاف‌سازی درباره‌ وضعیت رایزنی‌ها بر سر فروش هواپیما به ایران را خواستار شده و پرسیده‌اند که این شرکت می‌تواند ضمانت دهد که دولت ایران نمی‌تواند هواپیماهای مسافربری خریداری شده از این شرکت را به هواپیماهای باری تبدیل کند؟

هنسارلینگ رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان و روسکام رئیس کمیته فرعی نظارت در مجلس نمایندگان پیش از این نیز دست به اقدامات مخالفت‌آمیز نسبت به فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران زده بودند.

به گزارش رویترز، اما تمام نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره مخالف قرار داد فروش هواپیماهای آمریکایی نیستند.

سناتور مارک کرک پیش از این گفته بود که این شرکت به شغل نیاز دارد اما نگرانی‌هایی نیز نسبت به معامله این هواپیماها با ایران دارد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید