Performancing Metrics

خودرویی که فقط ۱۰۰ دستگاه از آن ساخته می شود + عکس | اتاق خبر
کد خبر: 352425
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395 - 00:24
این خودرو که در سال ۲۰۱۷ عرضه می شود به یک موتور توربوشارژ ۲ لیتری با قدرت تولید ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۱۹ نیوتن‌متر مجهز شده‌ است.

یه گزارش اتاق خبر  به نقل از "موتورترند"، شرکت سازنده " جان کوپر ورکز"، که در انگلستان واقع است در حال معرفی و رونمایی از نسخه جدیدی از خودروهای مینی خود را با نام " جان کوپر ورکز چلنچ" است.

قرار است این خودرو به صورت ویژه و در نسخه‌های محدود با ارتقاء سخت‌افزاری کافی وبازطراحی مجدد ظاهری در قالب یک اسباب‌بازی قوی تر ظاهر شود.

چلنج مینی، اسباب بازی تند و تیز 2017

این خودرو همان‌طور که از نامش پیداست، از نظر ظاهری شبیه خودروهای مسابقه‌ای سری "چلنج" است و در راستای ارتقاء‌ به دیفرانسیل لغزش محدود از گروه قطعه سازی "کوآیف" و سامانه تعلیق "نیترون" مجهز شده است.

این سامانه‌های جدید خودرو امکان هماهنگی سریع با واحد‌های "دامپر" و زاویه "کمبر" چرخ‌ها را فراهم می آورد. زاویه "کمبر" زاویه‌ای است که حاصل امتداد خط عمود بر سطح جاده و امتداد چرخ‌ها (با دید از جلو به خودرو) مشاهده می‌شود.

در صورتی که تایرها کاملاً عمود بر روی سطح جاده باشند، زاویه کمبری وجود نخواهد داشت (کمبر صفر). زاویه کمبر مثبت زمانی اتفاق می‌افتد که قسمت فوقانی تایر به سمت خارج خودرو منحرف شده باشد.

چلنج مینی، اسباب بازی تند و تیز 2017

چرخ‌های جدید این خودرو از مدل‌های قبلی پهن‌تر بوده و از نوع 17 اینچی هستند که بدون احتساب وزن فنر در هر طرف خودرو 2.5 کیلوگرم سبک‌تر از مدل‌های قبلی به شمار می‌آیند. صفحات خودرو و کالیپرها نیز در این خودرو متحول شده‌اند.

این خودرو که در سال 2017 عرضه می شود به یک موتور توربوشارژ 2 لیتری با قدرت تولید 228 اسب بخار و گشتاور 319 نیوتن‌متر مجهز شده است. همچنین برای این خودرو یک گیربکس دستی 6 سرعته در نظر گرفته شده است.

چلنج مینی، اسباب بازی تند و تیز 2017

خودرویی که فقط 100 دستگاه از آن ساخته می شود (+عکس)

یک کیت آئرو دینامیکی، رنگ‌های براق و درخشان و قطعات فیبر کربنی به جذابیت‌ در طراحی بیرونی مینی جدید تغییرات اندکی به چشم می‌آیند.

چراغهای جلو و عقب از LED بهره می‌برند. درون کابین نیز یک نمایشگر بزرگ 8.8 اینچی در مرکز داشبورد خودنمایی می‌کند که با کنترل‌هایی مشابه سیستم iDrive "ب ام و" کار می‌کند.

 این امکانات تقریبا شبیه مدل‌های قدیمی خودروهای " مینی" است که با کمی تغییر در طراحی ظاهری ارائه می‌شود. صفحه‌های نشان دهنده سرعت و دور موتور نیز به زیبایی و هنرمندانه پشت هم قرار گرفته که به زیبایی فضای داخلی کمک می کند. شکل دریچه‌های کنترل هوا نیز در این خودرو تغییر کرده است.

چلنج مینی، اسباب بازی تند و تیز 2017

 

گروه خودروسازی " جان کوپر ورکز" قصد ندارد بیش از 100 نسخه از این خودرو را تولید کند و اعلام کرده که هیچ کدام از این خودرو‌ها در خارج از بریتانیا به فروش نخواهد رسید. قیمت این خودرو حدود 45 هزار و 340 دلار برآورد شده است.

منبع: عصرایران

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید