Performancing Metrics

بررسی MG GS | اتاق خبر
کد خبر: 352441
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395 - 01:26
MG یک خودروساز اسپرت یا بهتر بگوییم یک اسپرت ساز است و این ویژگی را به خوبی در اس یو وی کوچک خود یعنی GS نیز اعمال کرده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از autocar یکی از اس یو وی های کوچک اروپایی است که اکنون در بازار خودروی کشور نیز در دسترس میباشد. اخبار خودرو شما را به خواندن این بررسی فنی دعوت میکند تا مشخص آیا این دو رگه انگلیسی چینی میتواند رقیب جدی برای خودروهایی مثل نیسان قشقایی باشد.

MG GS

MG GS

MG یک خودروساز اسپرت یا بهتر بگوییم یک اسپرت ساز است و این ویژگی را به خوبی در اس یو وی کوچک خود یعنی GS نیز اعمال کرده است. مالک چینی این برند که ابتدا قول داده به اصول و ریشه های این شرکت دست نزند، قیمت پایه این محصول را کمتر از ۱۵ هزار پوند اعلام کرده است.

MG GS

MG GS

قدرت GS برای یک اس یو وی در ابعاد نیسان قشقایی چندان هم بد نیست. در حالی که گفته شده به زودی یک موتور دیزل (برگرفته از MG 6) برای آن در نظر گرفته میشود فعلا تنها گزینه پیش رو موتور ۱٫۵ لیتری بنزینی است. و اگر به دنبال یک چهار چرخ متحرک هستید بهتر است به دنبال انتخاب دیگری باشید. با این حال قدرت این خودرو به کمک یک توربوشارژر به ۱۶۴ اسب بخار رسیده که میتوان آن را یکی از قدرتمندترین اس یو وی های کوچک در این بازه قیمتی دانست. سطح مناسبی از تجهیزات، ۵ سال ضمانت و فضای داخلی جادار از دیگر محسنات این اتومبیل است.

برخورد اولیه با اتومبیل خوب است. در ظاهر GS چیزی که آزار دهنده باشد به چشم نمیخورد به خصوص با وجود رینگ های کرومکاری شده ۱۸ اینچی که شکل منحصر به فردی دارند. اما داخل خودرو به جذابیت بیرون آن نیست. تعداد دکمه های زیاد کنسول وسط شما را به یاد پیانو میاندازد و چرم بودن پوشش روی داشبورد معلوم نیست و جنس آن به پلاستیک ارزان قیمت شباهت دارد. شاید دوام جنس بکار رفته در داخل کابین زیاد باشد اما قطعا جذابیت آن کمتر از رقبایش است. در کنسول وسط و درست زیر نمایشگر انبوهی از دکمه ها انسان را به یاد طرح های سال های گذشته میاندازد. به خصوص وقتی در هنگام حرکت قصد استفاده از این دکمه ها را داشته باشید تمرکزتان بر کنترل خودرو کاهش خواهد یافت.

MG GS

MG GS

به همین ترتیب سیستم سرگرمی ارتباطی نیز ابتدایی بوده و عملکردهای آن کمتر از رقباست. هرچند قابلیت اتصال به اندروید اتو یا اپل کار پلی از جمله نکات قابل توجه است. حداقل باید گفت سیستم کارآمد بود و ناوبری با آن به اندازه کافی آسان است. در GS فضای کافی برای سرنشینان جلو و عقب وجود دارد. تنها نکته ای که موجب آزردگی میشود ارتفاع بالای کف خودرو در عقب است که موجب میشود زانوهایتان بالاتر از چیزی که انتظار دارید باشد.

MG GS

MG GS

فضای صندوق بار مناسب است. نه تنها از نیسان قشقایی بزرگتر بوده بلکه تقریبا هم اندازه مزدا CX-5 یا کیا اسپرتیج میباشد و با خواباندن صندلی های ردیف عقب تقریبا یک فضای بار حجیم و مسطح در اختیار شماست. نکته منفی در این خصوص لبه های داخلی است که در هنگام باز کردن درب به چشم میخورند و به ویژه در هنگامی که چمدان یا اشیای بزرگ را بارگیری میکنید میتوانند مزاحم باشند.

MG GS

MG GS

بنابراین احتمالا طراحی داخلی چشمگیرترین بخش این اتومبیل نیست. اما اکنون تجربه رانندگی با آن فرا میرسد. جایی که قابلیت های اسپرتی MG ظهور میکند. قابلیت هایی که در جاده های هموار کاملا احساس شده و در جاده های خشن حتی بیشتر هم میشود. علی رغم فنربندی سخت اما پیچش بدنه خودرو در حد متوسط است. به عنوان مثال نیسان قشقایی در سر پیچ ها خیلی راحت تر عمل میکند. در GS نیاز به فرمان دادن زیادی برای ورود به پیچ ها احساس میشود اما جالب است که با این وجود خودرو کاملا طبیعی بوده و انتهای آن هیچ تمایلی به انحراف ندارد.

MG GS

MG GS

چیزی که به کمک فرمان می آید تقسیم وزن خوب و تعویض دنده نرم است. با این وجود وقفه بین تعویض ها زیاد بوده و موجب افت کشش موتور میشود که برای جبران آن نیاز به گاز دادن پس از تعویض دنده احساس میشود. اما این تنها مشکل موتور نیست. برخلاف بیشتر موتورهای بنزینی مدرن در دورهای پایین توان کافی وجود ندارد و شما برای اینکه از بیشترین قدرت ممکن استفاده کنید باید بیش از اندازه به موتور فشار وارد کنید.

MG GS

MG GS

با بررسی تمام جوانب، اینکه بخواهیم خرید GS را توصیه کنیم بسیار دشوار است. با قیمت نزدیک به ۲۰ هزار پوند (در مدل مورد آزمایش) طراحی داخلی بسیار ارزان به نظر میرسید، به اندازه کافی راحت نبود و روی جاده چندان سریع ظاهر نمیشد. در مقام مقایسه تجهیزات و امکانات نیز قشقایی جذاب تر خواهد بود. حتی کف قیمتی ۱۵ هزار پوند هم کمک زیادی به GS نکرده و گزینه هایی مانند داچیا (رنو) داستر و سانگ یانگ تیوولی کاربردی تر، راحت تر و به صرفه تر خواهند بود. روی هم رفته دوستانه باید بگوییم که GS یک فرصت از دست رفته برای MG تلقی میشود.

MG GS

MG GS

مشخصات MG GS :

قیمت : ۱۹۴۹۵ پوند

پیشرانه : ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری توربوی بنزینی

قدرت : ۱۶۴ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه

گشتاور : ۱۴۸ فوت پوند در ۱۶۰۰ تا ۴۳۰۰ دور در دقیقه

گیربکس : شش سرعته دستی

وزن خشک : ۱۴۲۰ کیلوگرم

حداکثر سرعت : ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

شتاب صفر تا صد : ۹٫۹ ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی : ۵ لیتر در صد کیلومتر

منبع : اخبار خودرو

نظرات
ADS
ADS
پربازدید