Performancing Metrics

آرمان مطرح کرد: تغییرات ناگهانی در وزارت خارجه | اتاق خبر
کد خبر: 352997
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1395 - 15:56
روزنامه آرمان در شماره دوشنبه 31 خرداد در تشریح تیتر یک، موضوع تغییرات در وزارت خارجه را برجسته کرد و در این باره نوشت:

اتاق خبر - محمد جواد ظریف طی حکمی حسین جابری انصاری را به عنوان معاون عربی آفریقایی، حسین امیرعبداللهیان را به عنوان مشاور وزیر وزارت خارجه و سیدمحمدکاظم سجادپور را به ریاست جدید مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه منصوب کرد. همچنین بهرام قاسمی سخنگوی تازه وزارت خارجه شد.

این روزنامه با اشاره به عنوان مراسم ختم حبیب‌ پشت‌درهای بسته، آورد: مراسم ترحیم زنده‌یاد حبیب محبیان صبح دیروز با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان و هواداران این خواننده محبوب موسیقی پاپ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد. این مراسم ترحیم در حالی برگزار شد که سیل عظیمی از هواداران حبیب محبیان پشت درهای بسته مسجد ایستاده بودند. در حالی‌ که سالن اجتماعات مسجد از جمعیت پر نشده بود، اما مسئولان سالن اجازه ورود مردم را نمی‌دادند و همین امر باعث ایجاد هرج و مرج و بی‌نظمی در بخش بیرونی مسجد شد. حمیدرضا نوربخش مدیر خانه موسیقی در این مراسم حبیب محبیان را هنرمندی نجیب و فرهیخته معرفی کرد و در سخنانش افزود: محبیان از کسانی بود که در طول زندگی هنری‌اش هیچگاه به ابتذال کشیده نشد و همیشه در یک مسیر مشخص هنری با سبکی که به خودش اختصاص داشت فعالیت می‌کرد و همواره مفاهیم زیبا و ارزشمندی در هنرش متبلور و متجلی بود. اگر چه موسیقی او موسیقی پاپ بود ولی از مبنا و تفکری برخاسته بود.
کشف عملیات انتحاری در تهران، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: دبیر شورای امنیت ملی از کشف عملیات تروریستی انتحاری در تهران و خنثی کردن این عملیات خبرداد. علی شمخانی در مراسم برزرگداشت شهید مصطفی چمران گفت: هر تحرک مرموزی در هر کجای ایران به سرعت کشف می‌شود که دلیل آن حضور مردم و وجود سازمان‌های مجرب وتوانمند است. دبیر شورای عالی امنیت ملی از کشف و دستگیری عوامل عملیات انتحاری طی چند روز گذشته در تهران خبر دادو گفت: در همین ایام رمضان نفرین‌شدگان زمین تصمیم داشتند در تهران اقداماتی انجام دهند و گزارشی مختصر منجر به کشف و دستگیری عوامل عملیات انتحاری در تهران شد.
این روزنامه با انتخاب عنوان زمین‌ خواری با همدستی برخی مسئولان!، می نویسد: ترفند کاشت درخت و جعل سند از جمله شگردهای زمین‌خواران طی دهه‌های اخیر برای تصاحب زمین‌های عمومی بوده است اما آنچه این پدیده شوم را دردناک‌تر می‌کند زد و بند برخی مسئولان محلی و غیرمحلی است که یکی از نمایندگان مجلس این روزها از آن پرده برداشت. محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس می‌گوید: متاسفانه در سال‌های گذشته عده‌ای از طریق تصرفات غیرمجاز و زدوبند با برخی از مسئولان محلی و غیر محلی جرایمی را مرتکب شده‌اند که در صورت نبود جدیت در برخورد و مجازات آنها، اقدام کمیسیون اصل نود مجلس نهم برای تهیه گزارش زمین‌خواری کار پر بها و با ارزشی نخواهد بود. برخورد با سازمان‌هایی که در تشدید زمین‌خواری قصور کردند یا با عدم انجام وظایف خود موجبات شکل‌گیری ساخت‌وسازهای غیرمجاز را فراهم کردند به دلیل بروز عوارض اجتماعی و اقتصادی ضروری است، در حقیقت سازمان‌هایی که باید مدافع کشور و جنگل و اراضی دولتی باشند در انجام وظایف خود کوتاهی کردند که نیازمند برخورد جدی است.
روزنامه آرمان با درج عنوان توپ ریزگردها در زمین ظریف، نوشت: اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به جلسه‌‌ای روز یکشنبه که با حضور تعدادی از وزرا، استانداران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و به ریاست وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مواردی که در جلسه روز گذشته مورد تاکید قرار گرفت، ورود سازمان‌های بین‌المللی برای مهار ریزگردها در کشورهای خارجی است. متاسفانه سه کشور عراق، سوریه و عربستان منشأ ریزگردهایی هستند که وارد کشور ما می‌شوند که هرکدام از این کشورها مشکلات خاص خود را دارند و کشور عربستان نیز اهتمام جدی در مقابله با ریزگردها ندارد. به گفته او کانون ریزگردهایی که از کشور عراق به سمت ایران می‌آیند عمدتا جزو مناطقی است که تحت اشغال داعش است. از این رو طبیعی است که این کشور موضوع امنیت را اولویت اول خود قرار داده و چندان فرصتی برای رسیدگی به مهار ریزگردها نداشته باشد. به همین دلیل تصمیم بر این شد که با پیگیری‌های وزارت امور خارجه و همراهی سازمان‌های بین‌المللی برای مهار ریزگردها تلاش شود.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «راه حل مطهری برای ورود مینو خالقی به مجلس؟»، «عارف کاندیدای 96 می‌شود؟!»، «شمارش معکوس برای تغییر کابینه» و «حسین انصاری راد: مجلس دهم دچار آشفتگی درونی شده است» پرداخت.
روزنامه آرمان در ستون یادداشت های اختصاصی عنوان «هجمه به دولت، سرپوشی برای تخلفات گذشته» را به قلم محمد جوادی حصار و در ستون سرمقاله عنوان «حقوق نجومی، بذری که دولت قبل ریخت» نوشته محمدرضا خباز را به چاپ رساند.
ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید