Performancing Metrics

ترمینال سلام فرودگاه امام تا پایان امسال تکمیل می شود | اتاق خبر
کد خبر: 353242
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 10:50
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان این که عملیات اجرایی ساخت و تکمیل ترمینال سلام به صورت جدی در‌ حال انجام است، از تکمیل این پروژه در فرودگاه امام(ره) تا آخر امسال خبر داد.

اتاق خبر: محمود نویدی افزود: همه تلاش ما این است که پروژه ترمینال سلام در این فرودگاه تا آخر امسال به بهره‌برداری برسد.
وی پیشرفت کارهای عمرانی را متاثر‌ از ‌تحقق بودجه‌های دولتی خواند و گفت: سال گذشته رقمی حدود 700 میلیارد ریال(70 میلیارد تومان) بودجه دولتی داشتیم که تنها 200 میلیارد ریال (20 میلیارد تومان) آن محقق شد و امسال هم 280 میلیارد ریال (28میلیارد تومان) آن محقق شد که به طور قطع کفاف پیمانکار‌ را هم نمی‌دهد.
نویدی با بیان اینکه سال گذشته قرار بود بخشی از سرمایه شرکت شهر فرودگاهی به صورت نقدی خرج این پروژه شود، تصریح کرد: بر همین اساس از 10 هزار میلیارد ریال( یک هزار میلیارد تومان) سرمایه پنج هزار میلیارد ریال(500 میلیارد تومان) به صورت نقد و حدود پنج هزار میلیارد ریال(500 میلیارد تومان) دیگر به صورت زمین و غیرنقدی به ما تعلق گرفت و در نهایت قرارشد 2هزار میلیارد ریال(200 میلیارد تومان) از این رقم را سال گذشته و سه هزار میلیارد ریال(300 میلیارد تومان) آن را هم امسال برای ما تامین کنند.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ادامه داد: بعد از تزریق نیمی از این بودجه، ابتدا پروژه فعال بود و به طوری که از خرداد تا بهمن 1394 کار 2ساله در مدت حدود هفت تا هشت ماه انجام گرفت و پیشرفت خیلی خوبی هم داشت. اما از ابتدای امسال با کمبود اعتبارات و منابع مواجه شدیم و از آنجا که منابع مالی محدود ما نیز نمی‌توانست به این بخش تزریق شود سرعت کار کمی کند شد.
وی با اعلام اینکه منابع فعلی فرودگاه خرج عملیاتی چون باند جنوبی، گسترش فضای ترمینال فعلی، اعمال تغییراتی از قبیل نصب آسانسور و گسترش فضای تجاری می‌شود، گفت: با این حال هیچ گاه اجازه توقف پروژه سلام را ندادیم.
نویدی با بیان اینکه تنها بخشی از پروژه باند جنوبی به دلیل بازنگری در ‌نقشه این پروژه از ‌سوی شرکت ناکو هلند (بزرگترین شرکت مشاور دنیا در حوزه طراحی فرودگاه و شهر فرودگاهی) به طور موقت متوقف شده است، گفت: ناکو در‌ نقشه اصلی ما تغییراتی داده که ‌بر‌اساس آن ممکن است برخی از کارهای زیرساختی نیز تغییر کند، به همین دلیل باند جنوبی مشمول این تغییرات و فعلا متوقف شده است.
وی با اعلام این که درحال جذب سرمایه گذار برای تکمیل ترمینال درحال ساخت سلام هستیم، توضیح داد: کل پولی که برای ‌تکمیل ترمینال سلام لازم داریم حدود چهار هزار میلیارد ریال(400 میلیارد تومان ) معادل 130 میلیون دلار است. با بهره برداری از این پایانه بین سه تا 5 میلیون مسافر‌ به صورت سالانه جذب و افزایش ظرفیت خواهیم داشت، بنابراین ترمینال سلام قدرت بازگشت این سرمایه را به سیستم اقتصادی کشور خواهد داشت.
نویدی قسمتی از کندی کار را هم مربوط به رسیدن تجهیزات خریداری شده مثل دیگ‌های بخار و غیره عنوان کرد و گفت: دغدغه دیگر ما معماری داخل پایانه است، به دنبال شرکتی هستیم که ضمن داشتن علم طراحی فرودگاه و شناخت کامل فرهنگ ما، شکل معماری اسلامی ایرانی را به این ترمینال بدهد.
مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) راه‌اندازی ترمینال سلام را برای موقعیت اقتصادی و حتی فرهنگی کشور‌ حایز‌ اهمیت خواند و‌ با اعلام اینکه جزو‌ پیشنهادها است پایانه سلام با کارکرد زیارتی افتتاح شود، تصریح کرد: با افزایش سطح خدمات، این پایانه به الگویی برای خدمات رسانی به مسافر تبدیل خواهد شد. با اجرای طرح های پرجاذبه خدماتی و گردشگری می توانیم مکانی پرجاذبه برای ساکنین اطراف فرودگاه ایجاد کنیم.
 شهر فرودگاهی امام با 14 هزار هکتار مساحت یکی از بزرگترین شهرهای فرودگاهی جهان است که با تکمیل ترمینال های مسافری آن ظرفیت مسافری فرودگاه امام سالیانه به 30 میلیون مسافر افزایش می یابد.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید