Performancing Metrics

٨٠٠ کلانتری کشور استانداردسازی شده است | اتاق خبر
کد خبر: 353322
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 17:12
معاون ناجا:
معاون طرح برنامه و بودجه نیروی انتظامی گفت: 800 کلانتری در سطح کشور تا کنون توانسته اند درجه استاندارد مدیریت کیفیت ناجا(مکنا) را دریافت کنند.

به گزارش اتاق خبر، سردار'محمد قصری' دوشنبه شب در حاشیه برگزاری محفل انس با قرآن در ستاد فرماندهی مرزبانی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح مدیریت کیفیت ناجا(مکنا) در نیروی انتظامی از حدود چهار سال پیش آغاز شده است.
وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای خدمت رسانی کلانترها به مردم و اصلاح و استانداردسازی روش ها دانست و خاطرنشان کرد: این مولفه ها در چند مرحله در هر کلانتری مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و در صورت کسب حداقل های در نظر گرفته شده، به آن کلانتری گواهینامه 'مکنا' داده می شود.
به گفته سردار قصری این گواهینامه ها از درجه یک تا سه رتبه بندی شده و تمامی مسئولان کلانتری ها اعم از فرمانده، رئیس و کارکنان آن در صورتی که خود را به این درجه برسانند، مورد تشویق قرار می گیرند و به عنوان الگویی برای سایر کلانتری ها معرفی می شوند.
وی با اشاره به این که تا کنون حدود 800 کلانتری درسطح کشور توانسته اند استانداردهای لازم را کسب کنند، ادامه داد: در راستای پایین نیامدن کلانتری هایی که استانداردهای لازم را کسب کرده اند، علاوه بر رصد مداوم آنها، از مردم هم استعلام می شود.
معاون طرح برنامه و بودجه نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: 100کلانتری برتر در طرح مکنا انتخاب و در یک ماه آینده معرفی می شوند.
قصری یادآور شد : بالغ بر540 کلانتری در سال 94 توانستند درحوزه طرح مکنا استاندارد لازم را کسب کنند.
به گفته وی، موضوع فرآیندها و اجرای ماموریت در کلانتری ها یکی دیگر از مباحث موجود در طرح مکنا است.
قصری تصریح کرد: تصمیم داریم تا در این طرح به سمتی حرکت کنیم که با ایجاد کیفیت و رشد واحد های عملیاتی و اجرایی ناجا، مراجعه کنندگان به کلانتری ها از مواجهه با نیروهای ما احساس خوبی داشته باشند.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید