Performancing Metrics

بررسی فنی میراژ ، عضو کوچک خانواده میتسوبیشی | اتاق خبر
کد خبر: 353825
تاریخ انتشار: 2 تیر 1395 - 23:47
از به روز شدن و ارتقای کوچک ترین عضو خانواده میتسوبیشی فقط دو ماه میگذرد و به ادعای این کارخانه، میراژ از هندلینگ و دینامیک بهتری برخوردار شده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از caradvice ، دقیقا همان چیزی که در نسل قبلی میتسوبیشی میراژ احساس نمیشد ، نبود دینامیک رانندگی مناسب بود که موجب کاهش فروش این خودرو در سال های اخیر شده بود. اکنون بهترین زمان برای فیس لیفت میراژ است چرا که دو بازیگر جدید در این کلاس مثل کیا پیکانتو و هولدن اسپارک نیز وارد شده اند. به هر حال مسلما تلاش زیادی برای بهبود دینامیک رانندگی در میراژ پنج در شده اما باید دید آیا میتواند منتقدان را راضی کند ؟ برای درک این موضوع اجازه دهید کمی بیشتر به جزییات تغییرات انجام شده روی میراژ بپردازیم.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

از لحاظ ظاهری جلو پنجره میراژ به همراه سپرهای عقب و جلو بازطراحی شده و تزیینات کرومی به جلوپنجره اضافه گردیده است. همچنین قالپاق های جدید برای آن طراحی شده است (بله. قالپاق! به یاد داشته باشید شما با یک خودروی ارزان قیمت طرف هستید که از ۱۲۲۵۰ دلار شروع شده و قیمت مدل ES آن به عنوان بالاترین رده تنها به ۱۴۲۵۰ دلار میرسد). برای این هاچ بک دو رنگ سفارشی نیز به قیمت ۵۵۰ دلار در نظر گرفته شده است. رنگ قرمز شرابی و رنگ نارنجی سانرایز (طلوع خورشید) که برای نمونه تست انتخاب شده است.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

فراتر از این ظواهر میتسوبیشی ادعا میکند که فرمان پذیری میراژ را نیز اصلاح کرده که موجب متعادل شدن هندلینگ و راحتی سواری با آن گردیده است. در کنار بازنگری تعلیق خودرو، فرمان الکترونیکی آن نیز مورد تنظیم مجدد قرار گرفته و سیستم کمکی صعود در سربالایی به اضافه شده است. البته این بازنگری ها به ویژه در سیستم تعلیق بی ثمر نبوده اما به سختی میتوان گفت سواری میراژ جدید بسیار بهتر از مدل قبلی شده است.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

در حالی که موتور اتومبیل تغییر چندانی نکرده، گیربکس به گونه ای تنظیم شده تا شتاب بیشتری را در زمان حرکت تامین کند. البته این تا حدودی درست است و موجب شده موتور بتواند سرعت خود را در حرکت حفظ کند اما گیربکس CVT وقفه های کوتاهی ایجاد کرده و تلاش میکند دور موتور را تا حد ممکن پایین نگه دارد که این موجب میشود در زمان نیاز به سرعت های بالا به ویژه در بزرگراه ها به معنای واقعی کلمه پدال گاز را فشار دهید.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

داخل میراژ تغییر چندانی نکرده و در نتیجه به همان شکل پلاستیکی باقی مانده که احساس یک خودروی ارزان قیمت را به خوبی در شما ایجاد میکند. تودوزی صندلی ها تغییر کرده و جایگزین ظاهر یکپارچه مشکی قبلی شده است. سیستم پخش استریو سی دی و همچنین تلفن بلوتوث در میراژ حفظ شده که البته اگر قصد جفت کردن تلفن با این سیستم بلوتوث را دارید باید از صبر و تحمل بالایی برخوردار باشید.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

شاید یکی از ویژگی های جالب و قابل توجه میراژ خاموش شدن چراغ ها همزمان با خاموش شدن اتومبیل باشد که البته این بدان معنی نیست که در زمان روشن شدن خودرو نیز چراغ ها خود بخود روشن گردند.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

صندلی عقب میراژ کاملا جادار بوده و اساسا نشیمنگاه آن کاملا مسطح طراحی شده است. این بدین معنی است که حمایتی از سرنشینان (در سر پیچ ها) نخواهد کرد اما در عوض به علت هموار و یکدست بودن سطح نشیمن میتوان راحت تر سه سرنشین را در کنار یکدیگر جا داد.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

بنابراین درحالی که فضای عقب قابل قبول است اما اگر نیاز به حمل چمدان های بزرگ و بارهای حجیم دارید که بیشتر از ۲۸۰ لیتر فضا اشغال میکنند، در صندوق بار دچار کمبود جا خواهید شد. میراژ فاقد کروز کنترل است، همچنین فاقد صفحه نمایش، دوربین دید عقب و سنسور پارک میباشد و در نتیجه کاملا برای بودجه های اندک تولید شده است. اما با استفاده از شش ایربگ (دو تا در جلو و چهار عدد در طرفین) محافظت کاملی از سرنشینان خود به عمل آورده و توانسته پنج ستاره از مرکز تست تصادف ANCAP در سال ۲۰۱۳ دریافت کند.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی ۵ سال یا ۱۳۰ هزار کیلومتر ضمانت برای میراژ در نظر گرفته و در کنار آن تا پنج سال خدمات امداد جاده ای رایگان نیز انجام میدهد. این در حالی است که اکثر رقبا تنها ۴ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر، محصولات خود را ضمانت میکنند.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

در نهایت باید گفت ضمانت بسیار خوب و قیمت ارزان هنوز هم به اندازه کافی انگیزه ایجاد میکنند تا میراژ مدل ۲۰۱۶ خریداران خاص خود را داشته باشد و در شرایط اقتصادی فعلی این موضوع کاملا قابل درک است. اما اگر بخواهیم آن را وارد رقابت با کیا پیکانتو جدید یا هولدن اسپارک کنیم در حد همان خودروی ارزان قیمت شهری باقی میماند. در مجموع میراژ نسبت به قبل بهتر شده است اما هنوز با باقی خودروهای این کلاس فاصله دارد.

منبع: اخبار خودرو

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید