Performancing Metrics

کارگروه صادرات محصول محور در مازندران راه اندازی شود | اتاق خبر
کد خبر: 353911
تاریخ انتشار: 3 تیر 1395 - 06:38
استاندار مازندران گفت: باید کارگروه توسعه صادرات محصول محور در استان تشکیل شود.

اتاق خبر: ربیع فلاح جلودار در کارگروه صادرات استان افزود: مرکبات، کیوی، محصولات باغی، آبزیان محصولات مهم استان است که باید برای صادرات آن برنامه ریزی شود.

وی توسعه صادرات مرغ در استان را لازم دانست و خواستار رفع موانع فراروی شد و تصریح کرد: کمیته مخصوص صادرات مرغ، کیوی و مرکبات در استان راه اندازی شود و برای صادرات این محصولات باید در استان کار جدی صورت گیرد.

ربیع فلاح جلودار خواستار شناسایی باغات محصولات مهم در استان شد و گفت: باید هدف گذاری مناسب برای توسعه محصولات و صادرات مرکبات انجام شود واگر مرکبات بسته بندی و کیفیت لازم را نداشته باشد نباید نسبت به صادرات اقدام شود.

استاندار مازندران گفت: استاندار آستاراخان با هیئتی ۱۵ نفره بزودی به استان سفر می‌کنند و باید کارها و اقدامات لازم صورت گیرد.

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز حمل‌ونقل را از مهم‌ترین مشکلات برشمرد و گفت: امسال بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن پرتقال در استان تولید می‌شود و اگر بخواهیم ۱۰۰ هزار تن پرتقال صادر کنیم پنج هزار دستگاه کامین نیاز داریم.

مهاجر بابیان اینکه برندسازی و مشتری مداری در حوزه توسعه صادرات باید در بین تولیدکنندگان مازندران تقویت شود افزود: هنوز بسیاری از زیرساخت‌های صادراتی در استان تأمین نشده است.

وی با اعلام اینکه دولت برای ارتقا صادرات مرکبات باید دولت بسته‌های تشویقی اعمال کند گفت: باید ذائقه کشورهای سی آی اس در حوزه محصولات کشاورزی و لبنی را مشخص کنیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید