Performancing Metrics

افتتاح ۳۵ کیلومتر از محور همدان- بیجار | اتاق خبر
کد خبر: 354529
تاریخ انتشار: 6 تیر 1395 - 07:34
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۵ کیلومتر از راه راصلی همدان- بیجار و پل بزرگ سد تالوار به منظور تامین ارتباط بین استان‌های همدان و کردستان به بهره برداری می رسد.

اتاق خبر: علی نورزاد ضمن بیان این خبر گفت: راه اصلی همدان- بیجار به طول ۱۵۰ کیلومتر در ۵ قطعه تفکیک شده که قطعات ۲، ۱ و ۳ به طول ۹۵ کیلومتر در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر قطعات۴ و ۵ این پروژه به طول ۳۵ کیلومتر آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به نقش موثر این راه در تسهیل ارتباط دو استان همدان و کردستان و همچنین سهولت دسترسی همدان به غار علیصدر، اظهار داشت: محور همدان- بیجار از بلوار کمربندی آیت الله نجفی واقع در شهرستان همدان شروع و پس از عبور از محدوده شهرستان بهار و قراء هارون آباد، خوشاب، گل تپه، کیتو، سلامت آباد و بابارشانی به شهرستان بیجار متصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: این راه ارتباط شهرستان همدان را با منطقه توریستی غار علیصدر در شمال این شهر را با کوتاه‌ترین و مناسب‌ترین راه تامین می‌کند.

معاون وزیر راه  وشهرسازی در تشریح قطعات ۴/الف و ۴/ب خاطرنشان کرد: قطعه ۴/الف به طول ۱۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد آماده بهره برداری و قطعه ۴/ب به طول حدود ۱۰ کیلومتر  و با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد در حال اجراست.

وی از اتمام عملیات اجرایی پل بزرگ سد تالوار در قطعه ۴/ب با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: این پل به طول تقریبی۶۰۰ متر دارای ۱۵ دهانه ۳۶ متری و دو دهانه ۳۰ متری و راه‌های طرفین به طول ۵۰۰ متر است و  شامل ۱۶ پایه و ۲ کوله و عرض ۱۰/۱۲ متر است. عرشه پل شامل ۳ تیر باکس فلزی به ارتفاع متغیر و دال بتنی مسلح با ضخامت ۲۰ سانتی‌متر در کناره‌ها است.

نورزاد در خصوص مزایای این پروژه عنوان کرد: این محور با سامان بخشیدن به یکی از مهمترین محورهای ارتباطی منطقه، موجب صرفه‌جویی ۳ میلیون لیتر بنزین در سال، ۵۵ دقیقه کاهش زمان سفر از همدان به غار علیصدر و کاهش ۳۰ درصدی تصادفات می‌شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید