Performancing Metrics

بی تاثیر بودن تک رقمی شدن تورم در بخش تولید | اتاق خبر
کد خبر: 354692
تاریخ انتشار: 8 تیر 1395 - 10:18
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز وضعیت بخش صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی را بدون تغییر خاصی نسبت به ابتدای سال دانست.

جعفر سلیمانی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز در گفت و گو با اتاق خبر با اشاره به جو روانی بوجود آمده در بخش مسکن به علت پرداخت وام مسکن به افراد متقاضی گفت: علیرغم جو روانی که به دلیل اعطای وام مسکن انتظار می رفت که حرکت و رونق را در بازار مسکن شاهد باشیم اما در عمل این اتفاق رخ نداده است و همچنان این بازار به دلیل فراگیر نشدن دریافت وام از سوی مردم در نوعی رخوت به سر می برد.

سلیمانی افزود: به دلیل اینکه سپرده افراد برای دریافت وام مسکن باید تا یک سال بلوکه شود بیشتر افراد برای دریافت این وام به مشکل مواجه شدند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز در مورد وام هایی که قرار است به بخش تولید و شهرک های صنعتی اختصاص داده شود با ذکر مثالی از وضعیت تولیدی های استان البرز  گفت: در استان البرز 470 میلیارد تومان برای خروج واحد های صنعتی از رکود در نظر گرفته شده است اما همچنان واحد هایی که برای دریافت این وام در نظر گرفته شده اند نامعلوم است. با این حال این وام باید به واحد هایی اختصاص داده شود که همچنان فعالیت خود را ادامه می دهند و بازار مصرف داشته باشند.

وی تک رقمی شدن تورم در کشور را به ثبت رکورد توصیف کرد و گفت: از جهاتی این اتفاق خوبی در اقتصاد کشور اما در شرایطی که صنایع کشور در رکود به سر می برند این نرخ تورم نمی تواند تاثیر مثبتی بر بخش تولید داشته باشد.

سلیمانی ادامه داد: به هر حال من امیدوار هستم که فعالان اقتصادی و تولید کنندگان منافع ملی را به منافع شخصی خود ترجیح دهند تا اعتماد دولتمردان نسبت به بخش خصوصی بیشتر شود. 

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید