Performancing Metrics

زنان در غرب ابزار هستند | اتاق خبر
کد خبر: 354737
تاریخ انتشار: 6 تیر 1395 - 22:27
یک فعالی اجتماعی و کارشناس حوزه زنان و خانواده با بیان اینکه رسالت زنان در جوامع غربی از نوع ابزاری است، گفت: زمینه برای رشد زنان در ایران فراهم است و اعتلای زنان در گروی باور عمومی است.

به گزارش اتاق خبر،حسین کنعانی مقدم افزود: در تعالیم اسلام اسطوره هایی داریم که رسالت زنان در آگاهی بخشی و پیام رسانی را به متعالی ترین شکل ممکن به انجام رساندند. حضرت زینب (س) که پیام آور کربلا بودند و معتقدیم که اگر زینب نبود قیام امام حسین (ع) و یارانش ماندگار نمی شد. حال این رسالت در زنان مسلمان و در کشور ما نیز یک مساله مهم و قابل توجه است و بدیهی است در سایرکشورها رسالتی در این حد متعالی و ارزشمند برای زنان قائل نیستند و  رسالت زنان جوامع غربی، عمدتا رسالت ابزاری است.

وی افزود: وقتی در جامعه ما چنین حد اعلایی از نقش آفرینی برای زن قابل تصور بوده و تعریف شده است، دامنه نقش آفرینی زن به طور طبیعی بسیار گسترده خواهد بود و این وظیفه رسانه ها است که این گستره نقش آفرینی و حد اعلای حضور و اثرگذاری زن در جامعه را تبیین و معرفی کنند.

این فعال حوزه زنان و خانواده گفت: جمعیت قابل توجهی از دانشمندان، محققان و اندیشمندان کشور را زنان تشکیل می‌دهند و این گویای آن است که فضای لازم برای پرورش و رشد زنان در کشورما فراهم است. با این وجود رسانه ها وظیفه دارند این فضا را به جامعه معرفی کنند تا جمعیت بیشتری از زنان به  نقش آفرینی در این عرصه ترغیب و تشویق شوند.

وی اضافه کرد: نوعی از خودسانسوری در ذهن برخی مسئولان و دست اندرکاران در خصوص فعالیت زن در عرصه اجتماعی و نقش آفرینی در فرایند توسعه کشور وجود دارد که ناشی از باورهای ذهنی است نه واقعیت توامندی های زنان.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید