Performancing Metrics

کارشناسان تغذیه در مراکز سلامت جامع شهری زنجان مراقبت های تغذیه ای انجام می دهند | اتاق خبر
کد خبر: 354788
تاریخ انتشار: 7 تیر 1395 - 01:26
کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: کارشناسان تغذیه با استقرار در مراکز جامعه سلامت شهری این استان نسبت به غربالگری تغذیه ای مراجعه کنندگان مبادرت می کنند.

به گزارش اتاق خبر،عصمت عباسی گفت: در طرح تحول نظام سلامت به نقش تغذیه و وجود کارشناسان آن توجه جدی شد که اقدامی مهم در این بخش محسوب می شود و به کار گیری این نیروها می تواند مشکلات و معضلات تغذیه ای مردم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
وی اظهار کرد: طرح تحول تغذیه که خرداد سال گذشته و همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد، در مرحله اول در بین ساکنان حاشیه شهرها اجرا شد چراکه این افراد در مقایسه با دیگر افراد جامعه دسترسی کمتری به خدمات بهداشتی و یا تغذیه ای مناسب داشتند.

طرح تحول تغذیه که خرداد سال گذشته و همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد، در مرحله اول در بین ساکنان حاشیه شهرها اجرا شد چراکه این افراد در مقایسه با دیگر افراد جامعه دسترسی کمتری به خدمات بهداشتی و یا تغذیه ای مناسب داشتند.
عباسی افزود: هم اکنون با به کارگیری کارشناسان تغذیه بخش خصوصی و با استقرار در مراکز جامعه سلامت شهری جمعیت زیادی تحت پوشش این طرح قرار دارند.
وی با بیان اینکه به ازای هر 30 هزار نفر جمعیت یک کارشناس تغذیه در مراکز جامع سلامت شهری مستقر شده است، اظهار کرد: بر این اساس افرادی که به این مراکز مراجعه می کنند در صورت تشخیص و تایید مشکلات تغذیه ای به کارشناس ارجاع داده می شوند.
کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: این کارشناسان علاوه بر غربالگری تغذیه ای، وظیفه برگزاری کلاس های مختلف آموزشی به افراد تحت پوشش خود با هدف ارتقا فرهنگ تغذیه ای را دارند.
وی بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال پرونده الکترونیک سلامت برای 90 درصد شهروندان تشکیل خواهد شد که در مناطق مختلف شهر با نصب بنرهایی نسبت به فراخوان و ثبت نام اقدام شده است.
عباسی افزود: با تشکیل این پرونده گروه های مختلف سنی کودکان، نوجوانان، جوانان، سالمندان و مادران باردار تحت پوشش مراقبت های لازم قرار می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 10 کارشناس تغذیه ای در مراکز سلامت جامع شهری زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره فعالیت می کنند که هفت نفر از آنها در مراکز مربوط به شهر زنجان هستند.
به گفته عباسی، طی چند ماه آینده با جذب فارغ التحصیلان تغذیه تعداد بیشتری از کارشناسان تغذیه در مناطق مختلف استان مشغول به کار خواهند شد.

منبع ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید