Performancing Metrics

485 نفر آستارایی در بهار امسال با هدیه سرخ خود زندگی سبز به همنوعان بخشیدند | اتاق خبر
کد خبر: 355590
تاریخ انتشار: 9 تیر 1395 - 17:00
مسئول پایگاه انتقال خون شهرستان آستارا گفت: 485 نفر آستارایی در بهار امسال با بخشیدن هدیه سرخ خود در این کار خداپسندانه شرکت کردند.

به گزارش اتاق خبر،؛عبدالله کریم زاده روز چهارشنبه گفت: اهدای خون را باعث ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه عنوان کرد و افزود: از مجموع اهداکنندگان خون 120 نفر برای نخستین بار ، 227 نفر از بین اهدا کنندگان مستمر و نیز 138 نفر اهدا کننده باسابقه اقدام به این عمل خداپسندانه کرده اند.

از مجموع اهداکنندگان خون 120 نفر برای نخستین بار ، 227 نفر از بین اهدا کنندگان مستمر و نیز 138 نفر اهدا کننده باسابقه اقدام به این عمل خداپسندانه کرده اند.
وی اهدای خون را ضمن تامین سلامت جسمی در نجات جان همنوعان مهم و حیاتی بر شمرد و افزود: از مجموع اهدا کنندگان 480 نفر مرد و پنج نفر زن بوده است.
به گفته کریم زاده از بین واحدهای خون اهدا شده در شهرستان آستارا عمده گروه خونی متعلق به گروه A+ و O+ است.
وی با بیان اینکه شهروندان می توانند با هدیه سرخ خود زندگی سبز را در ماه پر خیر و برکت الهی برای دیگران به ارمغان آورند ، افزود: افراد مختلف در تمامی فصول و ایام سال با داشتن حداقل 18 سال و حداکثر 65 سال در صورت نداشتن بیماریهای قلبی و ریوی می توانند با اهدای خون ضمن نجات جان همنوعان بر اجر و پاداش اخروی خود نیز بیفزایند.
وی با بیان اینکه آمار اهدای خون در سه ماه امسال برابر با مدت مشابه سال قبل است، یادآور شد: در ماه مبارک رمضان فعالیت پایگاه انتقال خون شهرستان آستارا از ساعت هشت صبح تا 23 در دو شیفت زمانی ادامه دارد.
مردم آستارا در سال گذشته دو هزار و 206 واحد خون اهدا کردند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.

منبع ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید