Performancing Metrics

ماجرای دستکش دانیل کریگ و احتمال ضرر میلیون دلاری به «جیمز باند» | اتاق خبر
کد خبر: 356623
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 14:02
دستکش دانیل کریگ که در صحنه‌ای از فیلم «اسکای فال» به دست داشت، نزدیک بود میلیون‌ها دلار به این فیلم خسارت بزند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از آسوشیتدپرس، فیلم «اسکای فال» محصول ۲۰۱۲ جایگاهی خاص در مجموعه فیلم‌های جیمز باند دارد زیرا بیش از یک میلیارد دلار فروش کرد اما اکنون شایعاتی به گوش می‌رسد که از این حکایت دارد که امکان داشت یک جفت دستکش موجب شود میلیون‌ها دلار حیف و میل شود و خسارت بزرگی به این فیلم وارد کند.

ماجرا از آنجا روشن شده که چارلی لین فیلمساز مستندنگار که مستندهایی از روند تهیه فیلم «اسکای فال» در دست داشت، دو فیلم ویدیویی برای مقایسه در توییتر خود منتشر کرده است.

او گفت ابتدا در یک مهمانی شایعه‌ای از مردی شنید که در این پروژه کار می‌کرد و از آنجا که کمی نمک برای هر کاری بد نیست، او در پی تکمیل این اطلاعات بر آمد و سرانجام آنها را منتشر کرد.

ماجرا از آنجا شروع شد که دانیل کریگ یک جفت دستکش چرمی خریده بود و آنها را روز بعد با خود به محل فیلمبرداری آورد و گفت باند باید در سکانس بعدی این دستکش را به دست داشته باشد.

سم مندس که کارگردانی فیلم را برعهده داشت برای این که بازیگر اصلی‌اش را خوشحال کند با این کار موافقت کرد و آنها سکانس را فیلمبرداری کردند. این همان سکانسی است که باند به کازینو می‌رود و با گروهی از سرسپردگان گروه مقابل مقابله می‌کند.

در هنگام تدوین این سکانس تدوینگران متوجه شدند که باند با پوشیدن این دستکش‌ها، همه سکانس را خراب کرده است.

در واقع یکی از دستیاران تدوین در هنگام تدوین متوجه شد منطقی که در فیلم مطرح بود این بود که دشمن باند نمی‌توانست از تفنگ او برای شلیک استفاده کند، زیرا این تفنگ با اثر انگشت باند فعال می‌شد و یک اسکنر کوچک روی تفنگ این کار را انجام می داد اما این مساله به وجود آمد که وقتی جیمز باند دستکش پوشیده چطور تفنگ می‌تواند اثر دست خود او را دریافت کند؟

حق با این دستیار بود و باید نماهای زیادی از بین می‌رفت و همه این سکانس دوباره فیملبرداری می‌شد و پول زیادی هدر می‌رفت.

به جای فیلمبرداری مجدد، تهیه کنندگان با استفاده از سیستم تصویرسازی دیجیتال تصمیم گرفتند تا دست او را بدون دستکش نشان دهند و کاری کنند که با حقه‌های دیجیتالی این کار عملی شود. به همین دلیل در نماهایی از این سکانس که کلوزآپ دست باند نشان داده می شود، می توان دید دست او چاق‌تر از موارد دیگر است.  

در نهایت همه چیز به خیر گذشت و بدون هدر رفتن بودجه، مشکل برطرف شد و دوستداران باند شاهد ساخته شدن فیلم «اسپکتر» توسط همین گروه بودند.   

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید