Performancing Metrics

صنایع کوچک و متوسط سودی از ورود هیئت های خارجی نبردند | اتاق خبر
کد خبر: 356726
تاریخ انتشار: 23 تیر 1395 - 10:08
رئیس اتاق بازرگانی البرز در گفت و گو با اتاق خبر
بعد از اجرای برجام شاهد ورود هیئت های تجاری خارجی به ایران بودیم و این امر وقت زیادی از اتاق ایران گرفت. با این حال ورود این هیئت های تجاری حاصل چندانی برای صنایع کوچک و متوسط کشور نداشته است.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: رئیس اتاق بازرگانی استان البرز عملکرد اتاق بازرگانی ایران را با توجه به اتفاقات پسا برجام مثبت دانست.

رحیم بنا مولایی رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در گفت و گو با اتاق خبر با اشاره به ورود هیئت های تجاری خارجی بعد از اجرای برجام و لغو تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران گفت: بعد از اجرای برجام شاهد ورود هیئت های تجاری به ایران بودیم و این امر وقت زیادی از اتاق ایران گرفت. با این حال ورود این هیئت های تجاری حاصل چندانی برای صنایع کوچک و متوسط کشور نداشته است.

بنا مولایی با اشاره به تلاش های هیئت رئیسه اتاق ایران برای به ثمر رسیدن تلاش های بخش اقتصادی دولت گفت: در بخش های کسب و کار با توجه به رکودی که در اقتصاد کشور وجود دارد اتاق ایران تلاش کرد که با دولت به تفاهم برسد اما موفق به رسیدن به این منظور نشد. علت این امر تفاوت دیدگاه های دولت با بخش خصوصی در مورد نقش صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز ادامه داد: ارتباطاتی که بین اتاق تهران و به طور کلی بخش خصوصی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی برای تسریع کارها باید وجود داشته باشد وجود ندارد و این به نظر من یک نقص است.

وی با انتقاد از وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه ریزی برای سرانه های کشور و ذکر مثالی در مورد صنعت نساجی گفت: از نظر من درست نیست که وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی که به سختی برای ایجاد رونق اقتصادی تلاش می کند، سرمایه های کشور را در بازار های اشباع شده از کالا و تقاضا استفاده کند.

بنا مولایی با تاکید بر نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور گفت: در اقتصاد کشور دولت باید در نقش بازیگردان ظاهر شود اما برخلاف این رویه عمل می شود و دولت خود به امر تصدی گری مشغول است. در این مورد قرار بر این بود که برای انتقال تصدی گری دولتی در کمیسیون های تخصصی اتاق ایران اقداماتی انجام شود که این کار تاکنون محقق نگردیده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز مهمترین اقدام اتاق بازرگانی ایران تلاش برای محوریت قرار دادن اتاق های بازرگانی در بخش اقتصاد کشور دانست و گفت: این اقدام در استان البرز با راه اندازی دبیرخانه مشترک اتاق های تعاون، بازرگانی و اصناف رخ داده است زیرا با توجه به ماده 5 قانون بهبود فضای کسب کار، اتاق ها مکلف به ساماندهی تشکل ها شده اند. 

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید