Performancing Metrics

احیا کاشی جم بروجرد با دریافت تسهیلات بانکی | اتاق خبر
کد خبر: 357341
تاریخ انتشار: 16 تیر 1395 - 12:22
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: روند اخذ تسهیلات بانکی ۸۰ میلیارد ریالی کاشی جم بروجرد به‌ سرعت در حال طی شدن است که در این صورت ظرف دو ماه آینده این صنعت مجدداً آغاز به کار می‌کند.

اتاق خبر:کامران فرشید با بیان اینکه روند اخذ تسهیلات بانکی کاشی جم بروجرد به‌ سرعت طی می‌شود اظهار داشت: طرح دریافت تسهیلات بانکی کمکی برای صنایع کاشی جم بروجرد در تهران با پیگیری از سوی کارفرمای این کارخانه در حال انجام است که برای سرعت بخشی به این روند قول‌های مساعدی از سوی مسئولان استانی داده‌شده است.

وی افزود: میزان تسهیلات درخواستی کاشی جم بروجرد 80 میلیارد ریال است که در صورت دریافت این میزان از تسهیلات علاوه بر پرداخت حقوق معوقه کارگران این کارخانه مشکل سرمایه در گردش و نبود نقدینگی لازم برای خرید مواد اولیه نیز مرتفع می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در صورت طی همین روند در اخذ تسهیلات تا دو ماه آینده شاهد بازگشت به کار کارگران و رونق این صنعت باشیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد با اشاره به وجود بازار فروش مساعد تولیدات این کارخانه، عنوان کرد: بازار فروش داخلی و خارجی محصولات تولیدی کارخانه کاشی جم بروجرد در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و کشورهای همسایه بسیار مناسب است و می‌توان با رفع مشکلات مالی این واحد کاری و فروش تولیدات گذشته آن در بازارهای هدف داخلی و خارجی رونق گذشته را به این کارخانه بازگرداند.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ نشان‌های بین‌المللی کارخانجات شهرستان بروجرد، تصریح کرد: کارخانجات کاشی جم، سامان کاشی و نساجی بروجرد در زمره کارخانجات معتبر بین‌المللی هستند که تولیدات آن‌ها به خارج از کشور صادر می‌شود بنابراین باید این ظرفیت تولیدی در صنایع این شهرستان به‌درستی حفظ شود.

فرشید خاطرنشان کرد: روند انجام بیمه بیکاری 120 کارگر تعلیق شده کارخانه کاشی جم بروجرد در حال پیگیری است و اقدامات لازم در کمیته استانی انجام‌شده که ظرف چند روز آینده این تعداد از کارگران نیز برای دریافت بیمه بیکاری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی می‌شوند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت کارخانه سامان کاشی بروجرد نیز گفت: روند دریافت تسهیلات موردنیاز کارخانه سامان کاشی نیز در حال پیگیری است اما کارفرمای این کارخانه باید همت بیشتری برای ادامه کار و اخذ تسهیلات نشان دهد چراکه در صورت اراده کارفرمایان مشکل جدی برای اخذ تسهیلات از سوی دولت و سیستم بانکی کشور وجود نخواهد داشت.

منبع:تسنیم

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید