Performancing Metrics

4 عامل تاثیرگذار در کاهش حجم واردات | اتاق خبر
کد خبر: 357982
تاریخ انتشار: 19 تیر 1395 - 12:57
محمدحسین برخوردار در گفت و گو با اتاق خبر تشریح کرد
عضو سابق اتاق بازرگانی تهران گفت: کاهش میزان واردات کالاهای بی کفیت با فرهنگ سازی برای مردم، توجه مسئولان به جلوگیری از کالای قاچاق و به ثمر رسیدن وظایف مدیران امکان پذیر خواهد بود.

محمد حسین برخوردار در خصوص اهتمام  دولت برای کاهش میزان واردات کالاهای بی کیفیت چینی گفت: میزان بالای حجم واردات به دولت ربطی نداشته  و به مصرف کننده مربوط است به طوری که نمی شود مصرف کننده را مجبور به مصرف کالای ایرانی و یا کالای خارجی کرد.

وی افزود: برای استفاده از کالاهای با کیفیت نخست باید فرهنگ سازی شده و نقیصه ای که به دلیل کسب درآمد بیشتر به وجود آمده است و در طی آن برندهای خارجی را پررنگ شده اند را برطرف کرد، همین امر باعث کاهش نوآوری، تحقیق و توسعه، به روز بودن تکنولوژی و در نتیجه ترجیح مصرف کننده برای خرید کالاهای خارجی و چینی شده است.

برخوردار در رابطه با راه های موجود در برطرف کردن این مشکل بیان کرد: برای از بین بردن این معضل باید برای مردم روشن سازی کرد که  استفاده از کالاهای بیگانه چه ضربه ای به ساختار کاری و اشتغال کشور خواهد زد، با این گونه فرهنگ سازی گرایش مصرف کنندگان برای خرید کالاهای خارجی و چینی کمتر خواهد شد، از سوی دیگر مدیران نیز باید نسبت به فناوری، نوآوری و تحقیق توسعه همت کرده و تغییرات لازم را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در صورت هرگونه جلوگیری دولت از واردات کالاهی چینی باز هم شاهد این گونه کالاها در بازار خواهیم بود چرا که با وجود راه ها و مرزهای گسترده آبی و زمینی این کالاها به صورت قاچاق وارد کشور خواهند شد، در نتیجه بهترین شیوه برای کاهش واردات و مصرف کالاهای چینی ارتقای سطح کیفی تکنولوژی، بالا بردن سطح آگاهی مردم، مشتری مداری و خدمات پس از فروش  است.

عضو سابق اتاق بازرگانی تهران درباره سیاست های دولت برای ادامه روبط تجاری با چین تصریح کرد: اخیرا سیاست های دولت در حال سوق به خرید تکنولوژی است اما باید در نظر داشت که هیچ یک از این اهداف به صورت کوتاه مدت عملیاتی نخواهد بود، متاسفانه در ایران اهدافی که امسال تعریف شده است سال بعد فراموش می شود.به طور مثال اقتصاد مقاومتی را تنها  در شعار و سربرگ ها استفاده می کنیم و هیچ کسی آن را سنجش نمی کند.

وی ضمن پیشنهادات خود برای جلوگیری از افزایش آمار واردات کالاهای چینی گفت: اولین راهکار روشن سازی و فرهنگ سازی برای مردم است، راهکار دوم توجه و متمرکز شدن جدی مسئولان بر پدیده قاچاق است و سوم کسانی که نام مدیر را با خود یدک می کشند می بایست وظایف مدیریتی خود را به خوبی انجام دهند.

95102ت

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید