Performancing Metrics

خاموشی آسانسورها در تویوتا برای صرفه جویی! | اتاق خبر
کد خبر: 358098
تاریخ انتشار: 20 تیر 1395 - 05:59
تویوتا که بزرگترین خودروساز جهان است، از هشت آسانسوری که در مقر مرکزی خود در تویوتا استفاده می کند دو آسانسور را برای صرفه جویی در هزینه ها خاموش کرد.

اتاق خبر: دمای دستگاههای تهویه مطبوع هم در بحبوحه نگرانیها نسبت به ضعف اقتصاد جهانی و صعود ارزش ین که به درآمدهای تویوتا ضربه خواهد زد، تنظیم شده اند.

تویوتا اعلام کرد این اقدام کمک خواهد کرد شرکت چابک بماند. این خودروساز ژاپنی در دوران بحران مالی سال ۲۰۰۸ هم اقدامات مشابهی را بکار بسته بود اما اعلام نکرده از اقدامات اخیرش چه میزان صرفه جویی خواهد داشت.

سخنگوی تویوتا به شبکه خبری بی بی سی گفت: این سیاستها جدید نیستند. وی گفت: هدف اصلی از توقف فعالیت آسانسورها بالا بردن آگاهی کارمندان و یادآوری تعهدی است که نسبت به تویوتا برای افزایش رقابت پذیری این شرکت و کاهش اتلاف دارند. از سوی دیگر این اقدامات به همراه استفاده از چراغهای LED به حفظ محیط زیست کمک خواهد کرد. حفظ محیط زیست همواره یکی از ارزشهای تویوتا بوده است.

تویوتا پس از اینکه شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برنامه تدابیر محرک مالی را برای تحرک بخشیدن به اقتصاد راکد این کشور اجرا کرد و ارزش ین ضعیف شد، سه سال متوالی سود بالا گزارش کرد. ضعیف شدن ین رقابت پذیری صادرکنندگان ژاپنی را بالا برد زیرا ارز ضعیفتر محصولاتی مانند خودرو را برای خریداران خارجی ارزانتر می کند.

تویوتا در سال مالی منتهی به مارس سال ۲۰۱۶، درآمد ۲.۳ تریلیون ین (۲۳ میلیارد دلار) را گزارش کرد اما هشدار داده است امسال با کاهش سود روبرو خواهد شد.

ارزش ین پس از رای ماه گذشته انگلیس برای خروج از عضویت اتحادیه اروپا که تقاضای سرمایه گذاران برای این ارز به عنوان دارایی امن را افزایش داد، رشد چشمگیری داشته است.

ارز ژاپن در حال حاضر نزدیک به بالاترین سطح در بیش از دو سال گذشته معامله می شود و نرخ برابری آن در برابر دلار آمریکا به حدود ۱۰۱ ین رسیده است.

پیش بینیهای تویوتا برای سال مالی جاری بر مبنای نرخ ۱۰۵ ین در برابر هر دلار بوده است. اگر صعود ارزش ین ادامه پیدا کند، ارزش درآمدهای خارجی تویوتا زمانی که به ین تبدیل شود، به میزان قابل توجهی کمتر خواهد شد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید