Performancing Metrics

527 میلیارد ریال در دولت یازدهم به دهیاری های چهارمحال و بختیاری پرداخت شد | اتاق خبر
کد خبر: 358620
تاریخ انتشار: 22 تیر 1395 - 12:23
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت : از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال گذشته 527 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری های این استان پرداخت شد.

اتاق خبر:قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در گردهمایی دهیاران چهارمحال و بختیاری به مناسبت گرامیداشت روز دهیار اظهار داشت: نیمه دوم سال 92 حدود 61 میلیارد ریال، 238 میلیارد ریال در سال 93 و 228 میلیارد ریال در سال 94 به دهیاری های استان پرداخت شد.
به گفته وی، 20 دستگاه ماشین آلات در سال 92 و 122 دستگاه ماشین آلات نیز در سال های 93 و 94 نیز به دهیاری های استان تحویل شد و این درحالیست که از ابتدای تشکیل دهیاری ها تا سال 92 حدود یکصد دستگاه ماشین آلات به دهیاری های استان تحویل شده بود.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تخصیص بخشی از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری ها و شهرداری های استان، رونق و توسعه این مناطق را به دنبال داشته است.
سلیمانی دشتکی گفت: توزیع قیر رایگان در روستاها و اجرای طرح های زیرسازی و آسفالت معابر روستایی با مشارکت مردم گام مهمی در آبادانی روستاها و شتاب بخشی به اجرای طرح های هادی روستایی در دولت یازدهم در این استان به دنبال داشته است.
به گفته وی، دهیاران به عنوان نماینده دولت و مردم در روستاها باید در آبادانی و عمران روستا اقدام کرده نسبت به ساخت و سازها در حوزه دو رودخانه زاینده رود و کارون اهتمام بیشتری داشته باشند.
استاندار چهارمحال و بختیاری به تشریح اقدامات و برنامه های دولت یازدهم برای گازرسانی و آبرسانی به مناطق روستایی و اجرای طرح های جاده سازی در این استان پرداخت.
سلیمانی دشتکی گفت: طرح انتقال آب بن-شهرکرد- بروجن یکی از مهم ترین طرح های عمرانی چهارمحال و بختیاری است که با تلاش و جدیدیت تمامی مسئولان استانی و ملی در حال پیگیری است.
به گفته وی، امسال 600 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در نظرگرفته شده است و با تخصیص اعتبار و کمک 300 میلیارد ریالی اسناد خزانه، سال آینده این طرح به بهره برداری می رسد.
استاندار تصریح کرد: منابع طبیعی در گذشته مناطق حفاظت شده را به عنوان چراگاه به مردم واگذار می کرده که این موضوع در شرایط کنونی مشکلات فراوانی ایجاد کرده و این در حالی است که هم اینک برای دادن مجوز در ملک خود مردم با ممانعت های قانونی فراوانی روبه هستند.
سلیمانی دشتکی گفت: منابع طبیعی باید به افرادی که قصد اشتغال زایی و اجرای فعالیت های اقتصادی دارند مجوز فعالیت در عرصه ها و مناطق ملی را واگذار کند.
به گزارش ایرنا، نمایندگان دهیاران شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری در این گردهمایی نداشتن امنیت شغلی، مشکلات تفکرات قوم گرایی و چالش های ناشی از آن، توزیع ناعادلانه اعتبارات در دهیاری ها، کمبود و نبود ماشین آلات در دهیاری ها، کمبود کلاس های آموزشی برای دهیاران، کمبود نیروی تخصصی در چارت فعالیت دهیاری ها و نبود بیمه دهیاری ها را از جمله مهم ترین مشکلات این قشر عنوان کردند.
هم اینک 748 روستا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید