Performancing Metrics

۸۴۱ دانش آموز امداد تهران از آموزش های فنی و حرفه برخوردار هستند | اتاق خبر
کد خبر: 358625
تاریخ انتشار: 22 تیر 1395 - 13:08
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران با اشاره به بهره مندی ۸۴۱ نفر از دانش آموزان دبیرستانی از آموزش های فنی و حرفه ای گفت: ارائه آموزش ها براساس نیازهای بازار کار انجام شده است.

به گزارش اتاق خبر، امیر عذیری افزود: در برنامه حرفه آموزی فرزندان دانش آموز دبیرستانی، دانش آموزان مقطع دبیرستان سه ماه از تابستان را به منظور یادگیری فن و حرفه و با توجه به علایق و استعداد خود و نیاز بازارکار در کلاسهای آموزشی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای در خوابگاههای دانش آموزی، اردوگاهها و کانونهای فرهنگی و آموزشگاههای بخش خصوصی به حرفه آموزی می پردازند تا پس از فراغت از تحصیل دارای مهارت و توانمندی شغلی شوند و از این طریق به شغل مورد علاقه خود در آینده دست یابند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران با اشاره به نقش و اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد شغل و پایدارسازی مشاغل ،تصریح کرد: کمیته امداد با اجرای برنامه های توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و بازار محور در سرفصل های مهارت آموزی، پایدار سازی حرفه آموزی و کارآفرینی دانش آموزان دبیرستانی در تلاش است تا درجهت توانمندسازی خانواده های محروم و کم بضاعت گامی موثر بردارد. بطوری که مددجویان با تسلط کامل به انجام کار در رشته شغلی مورد علاقه خود بپردازند.

عذیری گفت: سال گذشته ۸۴۱ نفر از دانش آموزان دبیرستانی مورد حمایت موفق به گذراندن دوره های  حرفه آموزی در  رشته های صنایع جوشکاری، طراحی و لباس، فناوری خودرو، برق، صمعی و بصری، اطلاعات و آی تی ، تاسیسات حرارتی برودتی ، لوازم خانگی، صنایع چوب، هیدرولیک ، الکترونیک ، ماشین ابزار، سی ان سی و پودمان های کارآفرینی شده اند.

وی هدف از این آموزش ها را انتقال و مهارت و دانش فنی به دانش آموزان ذکر و تصریح کرد: پس از اتمام  دوران دبیرستان حداقل در یک زمینه مهارت لازم را کسب کرده باشند و بتوانند شغلی را برای امرار و معاش خود و خانواده مهیا نمایند. که با برنامه ریزی و تمهیداتی که این نهاد انجام داده امسال هزار و ۱۸۰ نفر از دانش آموزان مورد حمایت، آموزش های فنی و مهارتی را فرا می گیرند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران، با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش در جامعه جوانان موردحمایت اظهارکرد: هدایت صحیح و کمک در پرورش استعداد های فنی و شغلی دانش آموزان تحت حمایت زمینه ایجاد فرصت های شغلی مطلوب و پایدار را برای بخشی از محرومان و نیازمندان فراهم می کند.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید