Performancing Metrics

اندونزی به مالزی و فیلیپین در مورد امنیت دریایی منطقه هشدار داد | اتاق خبر
کد خبر: 358696
تاریخ انتشار: 22 تیر 1395 - 21:16
اندونزی روز سه شنبه پس از ربوده شدن سه تبعه دیگر این کشور در آب های ایالت صباح، از مالزی و فیلیپین خواست فعالیت بیشتری برای حفظ امنیت آب های 'ناامن' کشورهایشان انجام دهند.

اتاق خبر: این افراد شنبه شب توسط گروهی مسلح که احتمال داده می شود گروه تروریستی ابوسیاف باشند، ربوده و از آب های مالزی به 'سولو' در جنوب فیلیپین محل استقرار گروه همپیمان داعش منتقل شدند.
اندونزی، مالزی و فیلیپین از فروردین ماه که نخستین گروه از شهروندان اندونزی شامل 10 نفر ربوده شدند و تاکنون این آدم ربایی ها توسط تروریست های ابوسیاف برای باجگیری ادامه داشته است چند نشست برای تامین امنیت این آبراه و ایجاد گشت های مشترک برگزار کرده اند.
به نوشته روز سه شنبه تارنمای 'کمپاس'، 'رتنو مرسودی' وزیر امور خارجه اندونزی گفت: ادامه این نوع حوادث تحمل نمی شود. باید تلاش های جدی، تکرار می کنم، تلاش های جدی و فوری توسط فیلیپین و دولت مالزی انجام گیرد.
وی همچنین گفت که دولت اندونزی آماده همکاری در تلاش ها برای آزادی گروگان ها است تا به زودی آزادی آنها امکانپذیر شود.
'گاتوت نورمانتیو' فرمانده ارتش اندونزی نیز از اجرای طرحی برای امنیت کشتی ها و قایق های غیرنظامی و تجاری در آبراه دریای سولو بین اندونزی، مالزی و فیلیپین خبر داد.
وی گفت که سربازان در کشتی های غیرنظامی قرار گرفته و خدمه کشتی ها را در سراسر آب های مستعد دزدی دریایی در مالزی و فیلیپین همراهی می کنند.
وی پس از یک نشست هماهنگی مرکز بحران آزادی گروگان ها، گفت: ما می توانیم در هر قایق چهار یا پنج سرباز را برای امنیت خدمه بکار گیریم.
'لوهات راندجایتان' وزیر هماهنگی امور سیاسی، حقوقی و امنیتی اندونزی چندی پیش و پس از ناامنی در آب های منطقه به ویژه در مرزهای دریایی فیلیپین و مالزی، به گونه ای این آبراه را به 'یک سومالی جدید' تشبیه کرد که با واکنش فیلیپین مواجه شد.
اندونزی به عنوان بزرگترین تامین کننده ذغال سنگ فیلیپین در پاسخ به سومین اقدام گروه ابوسیاف در ربودن ملوانان این کشور، اعزام کشتی با پرچم اندونزی به مانیل را ممنوع کرد.
گروه ابوسیاف ماه آوریل با ربودن یک گروه از ملوان های مالزیایی در آب های همین منطقه خواستار میلیون ها دلار باج شد. این ملوان ها ماه گذشته میلادی آزاد شدند و مشخص شد تروریست ها باج درخواستی را دریافت کرده اند.
7 ملوان اندونزیایی نیز 20 ژوئن (31 خرداد) در دریای سولو ربوده شدند و گفته می شود این 7 نفر نیز در گروگان تروریست ها هستند که در جزایر سولو و مناطق کوهستانی پناه گرفته و جابجا می شوند.
این تروریست ها 29 مارس (10 فروردین) نیز 10 ملوان اندونزیایی و 15 آوریل (27 فروردین) 4 خدمه یک کشتی این کشور را ربودند که پس از مدتی آزاد شدند. هر چند دولت اندونزی تاکید کرد باجی پرداخت نکرده، اما مشخص شد تروریست ها باج درخواستی یا سربها را دریافت کرده اند.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید