Performancing Metrics

مجمع ایران خودرو به هفته آینده موکول شد | اتاق خبر
کد خبر: 359108
تاریخ انتشار: 23 تیر 1395 - 14:44
گروه صنعتی ایران خودرو در حالی از تحقق سود ۶۷ ریالی به ازای هر سهم در شرکت اصلی برای سال مالی ۹۴ خبر داده که این رقم برای گروه تلفیقی این شرکت در سال مالی ۹۴ با زیان ۱۸۴ ریالی به ازای هر سهم مواجه است.

به گزارش اتاق خبر  به نقل از فارس ،شرکت گروه ایران خودرو که قرار بود، امروز مجمع عادی سالیانه سهامداران خود را برگزار کند، به دلایلی نا معلوم زمان برگزاری مجمع عادی سالیانه خود را به یک هفته بعد موکول کرده است.

این شرکت که هنوز گزارش حسابرسی شده عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۹۴ آن به بازار اعلام نشده در جدید ترین اطلاعات ارسالی خود به سازمان بورس از تحقق زیان خالص ۱۴۳۰ میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومانی در صورت‌های مالی حسابرسی نشده سود و زیان تلفیقی (شرکت های زیرمجموعه ) خود  برای عملکرد مالی ۹۴ خبر داده است.

به گزارش فارس گروه ایران خودرو در حالی با زیان انباشته ۲ هزار و ۳۲۲ میلیارد و ۸۷۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی در صورت های مالی تلفیقی حسابرسی نشده خود برای این سال مالی ۹۴ مواجه است که این رقم در مقایسه با سرمایه ثبت شده این شرکت برابر با ۱٫۵ برابر کل کل سرمایه ۱۵۳۰ میلیارد تومانی ایران خودرو است.

به عبارتی بهتر زیان انباشته گروه ایران خودرو در صورت های مالی تلفیقی به ۱۵۰ درصد سرمایه آن رسیده است. سهم هر یک از سهامداران این شرکت از این زیان انباشته به ازای هر سهم اندکی بیش از ۱۵۱ تومان به ازای هر سهم است.

 

 

 

 

در حالی که قرار بود امروز مجمع عادی سالیانه سهامداران گروه ایران خودرو به منظور تصویب صورت‌های مالی دوره عملکردی منتهی به اسفند ماه ۹۴ برگزار شود، اما به دلایل نا معلوم این مجمع به روز پنجشنبه هفته آینده موکول شده است. برخی شایعات در این زمینه افزایش دامنه اعتراضات سهامداران به آنچه که رفتار سهامدار عمده (سرمایه گذاری سمند) در قبال نوسان قیمت سهام این شرکت و حضور طولانی برخی اشخاص در ترکیب هیات مدیره شرکت های وابسته به ایران خودرو عنوان شده را دلیل تغییر زمان برگزاری مجمع ایران خودرو دانسته‌اند.

به گزارش فارس ایران خودرو با وجود تحقق این زیان در صورت های مالی تلفیقی اما در صورت های مالی شرکت اصلی خود از سود ۶۷ ریالی به ازای هر سهم خبر داده است.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید