Performancing Metrics

لغو 4 پرواز در سیستان و بلوچستان | اتاق خبر
کد خبر: 359323
تاریخ انتشار: 25 تیر 1395 - 16:28
کارشناس روابط عمومی اداره کل فرودگاه های سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شهرستانهای شمالی و مرکزی این استان امروز پنجشنبه سبب لغو چهار پرواز شد.

اتاق خبر: حمید بارانی، این وضعیت جوی سبب لغو پرواز شرکت ماهان در مسیرهای تهران- زابل- ایرانشهر و برعکس و پرواز فوق العاده ایران ایر در مسیر تهران- زاهدان - مشهد و بر عکس شد.
وی گفت: همچنین پرواز امروز شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران- زاهدان- مشهد با تاخیر سه ساعته انجام می شود.
وی تصریح کرد: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از روز گذشته در شمال استان آغاز شده دیروز نیز سبب لغو پرواز تهران- زاهدان- مشهد و برعکس شرکت هواپیمایی ایران ایر شد.
کارشناس روابط عمومی اداره کل فرودگاه های سیستان و بلوچستان افزود: همچنین روز گذشته پرواز تهران- زاهدان- تهران با چهار ساعت تاخیر انجام شد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) را در شبانه روز گذشته به 60 برابر حدمجاز و 22 برابر حد بحرانی رساند.
علی ملاشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به 9 هزار و 263 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد.
وی سرعت وزش باد در سیستان را در این مدت 94 کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و افزود: این وضعیت تا اوایل هفته آینده در منطقه تداوم دارد به طوری که سرعت وزش باد به حدود 105 کیلومتر بر ساعت نیز می رسد.
بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید