Performancing Metrics

ساخت نانوباتری یون لیتیم مقاوم در برابر آتش | اتاق خبر
کد خبر: 359573
تاریخ انتشار: 27 تیر 1395 - 00:24
یک شرکت کره ای با به پایان رساندن آزمایش های خود روی نانوباتری ها، به باتری جدیدی با دانسیته انرژی بالا دست یافته که از ایمنی بالایی برخوردار و در برابر آتش سوزی مقاوم است.

به گزارش اتاق خبر از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت کوکام (Kokam) کشور کره یکی از نوآوران حوزه باتری در جهان است که اخیرا آزمایش های خود را روی باتری های یون لیتیم مجهز به فناوری نانو به پایان رسانده است؛ نتایج به دست آمده نشان می دهد که این باتری ها حتی در زمانی که به آنها شلیک می شود، دچار مشکل آتش سوزی نمی شوند.
این آزمایش ها نشان می دهد که چگونه فناوری نانوباتری شرکت کوکام می تواند برای صنعت دفاعی جذاب باشد به طوری که محصولاتی ایمن و قابل اعتماد برای این صنعت ساخته شود.
یافته های این شرکت نشان می دهد که نانوباتری های ساخته شده می توانند دمایی بین 40- تا 60 درجه سانتیگراد را تحمل کنند، این قابلیت برای استفاده در بخش خودروهای جنگی و زیردریایی ها مناسب است.
در ساخت این باتری از سه فناوری مختلف یون لیتیم، کبال منگنز نیکل (NMC)، اکسید تیتانات لیتیم (LTO) و فسفا آهن لیتیم (LFP) استفاده شده است؛ با ترکیب این مواد در داخل یک باتری مزیت هر سه ماده در این باتری جدید جمع شده است.
این نانوباتری در کنار موتورهای بنزینی و دیزلی قابل استفاده است، از سوی دیگر این باتری را می توان جایگزین این موتورها و در نهایت خودرویی بی صدا برای ماموریت های دفاعی تولید کرد.
این باتری می تواند دانسیته انرژی بالایی بیش از 260 وات ساعت در هر کیلوگرم ایجاد کند؛ بنابراین در سامانه های دفاعی می توان انرژی بیشتری را در یک فضای کوچک قرار داد.
خودروهای نظامی مختلف نظیر خودروهای بدون سرنشین می توانند از این فناوری استفاده کنند.

منبع: ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید