Performancing Metrics

غیبت بانوان تیرانداز در افتتاحیه المپیک | اتاق خبر
کد خبر: 360819
تاریخ انتشار: 2 مرداد 1395 - 01:59
تیم ملی تیراندازی بانوان در مراسم رژه افتتاحیه بازیهای المپیک 2016 ریو شرکت نخواهد کرد.

نجمه خدمتی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رباب شهریان معاون ورزش بانوان وزارت ورزش از عدم حضور ملی‌پوشان تیراندازی بانوان در مراسم رژه کاروان المپیک 2016 ریو خبر داد و گفت: به دلیل اینکه مسابقات تیم ملی تیراندازی بانوان بلافاصله روز پس از افتتاحیه المپیک برگزار می‌شود، در نتیجه ملی‌پوشان تیراندازی بانوان در برنامه رژه کاروان المپیک حضور نخواهند داشت تا با آمادگی خوبی در مسابقات تیراندازی شرکت کنند.

شهریان همچنین با بیان اینکه تا به امروز حمایت‌های خوبی از سوی وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و دولت برای آماده‌سازی تیم‌های اعزامی به المپیک و پارالمپیک صورت گرفته است، افزود: امیدوارم ماحصل این تلاش‌هارا با کسب بهترین نتیجه و مدال‌آوری ورزشکاران در المپیک و پارالمپیک شاهد باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که از لحاظ کیفی وضعیت بانوان اعزامی به المپیک ریو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: در بازیهای المپیک پکن در بخش بانوان ما 3 سهمیه، لندن 8 سهمیه و در ریو 9 سهمیه داشته ایم که این سیر صعودی نشان از رشد ورزش زنان است. در رشته تیراندازی و تکواندو با توجه به ارزیابی که طی 6 ماه گذشته داشتیم، روی مدال این دو رشته می‌توانیم امید زیادی داشته باشیم.

شهریان همچنین در رابطه با پوشش ورزشکاران اعزامی به المپیک ریو اظهار کرد: یکی از وظایف وزارت ورزش و جوانان و معاونت امور بانوان این وزارتخانه تهیه پوشش مناسب و مطابق با الگوی یک زن مسلمان در رویدادهای مهم آسیایی، جهانی و المپیک است. در این ارتباط نیز کمیته‌ای تحت عنوان کمیته ساماندهی پوشش برای ورزشکاران تشکیل شد تا نوع پوشش زنان برای حضور در مجامع جهانی و رویدادهای مهم مورد بررسی قرار بگیرد. از سوی دیگر با توجه به اینکه هم‌اکنون 45رشته ورزشی در بخش زنان فعال است و از این تعداد تنها 2 تا 3 رشته امکان حضور آنها به دلیل پوشش در مسابقات بین‌المللی و جهانی وجود ندارد، سعی کردیم برای حضور سایر رشته‌ها در میادین آسیایی، جهانی و بین‌المللی بتوانیم الگوی شایسته ای از یک زن مسلمان با یک پوشش مناسب ارائه دهیم. به همین خاطر طی تمهیداتی که صورت گرفته زنان ورزشکار کشورمان با یک پوشش مناسب در مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک 2016ریو حضور خواهند داشت.

وی پیرامون شانس مدال آوری زهرا نعمتی در بازیهای المپیک گفت: نعمتی جز ورزشکاران تلاشگری است که برای رسیدن به هدفش از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کند و تا به امروز نیز ثابت کرده به هر هدفی که خواسته دست پیدا کرده است. وی با حمایت‌های فدراسیون تیروکمان و تحت پوشش این فدراسیون سعی کرده بهترین عملکرد را داشته باشید و برای کسب بهترین نتیجه تلاش زیادی انجام داده است. امیدوارم در بازیهای المپیک ریو نیز توانمندی خود را به خوبی نشان دهد.

معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در پایان اضافه کرد: حمایت هایی که در این دوره از ورزشکاران صورت گرفته است بی نظیر بوده و در هیچ دوره‌ای شاهد این گونه حمایت از ورزشکاران زن و مرد نبودیم. ضمن این که در این دوره هیچ گونه تبعیضی بین زنان و مردان از نظر پاداش وجود نداشته و تمام تلاش وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و دولت بر این بوده تا با حمایت‌های همه‌جانبه خود از ورزشکاران انگیزه آنها را برای مدال‌اوری ارتقاء دهند. هم‌چنین مراسم بدرقه کاروان المپیک و پارالمپیک با حضور ریاست جمهوری و اهدای پاداش 10میلیون تومانی به تمام ورزشکاران سبب شد تا ورزشکاران با انگیزه و امید بیشتری خود را برای حضور در مسابقات آماده کنند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید