Performancing Metrics

قوانین انضباطی فدراسیون را برای کادر تیم‌ها تدریس کردیم | اتاق خبر
کد خبر: 361072
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1395 - 21:49
حسن‌زاده:
رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دوره آموزشی انضباطی در تبریز اظهار کرد که دوره های آموزشی باعث کاهش تخلف هواداران و عوامل باشگاه‌ها می‌شود.

اسماعیل حسن زاده رییس کمیته انضباطی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اسماعیل حسن زاده در خصوص برگزاری دوره آموزشی انضباطی برای سه تیم لیگ برتری ماشین سازی، تراکتورسازی و گسترش فولاد تبریز گفت: دوره آموزشی صبح پنجشنبه، 31 خرداد ماه برای لیدرها و مشوقین سه تیم فوق برگزار شد. در این دوره موارد قانونی و آیین نامه های مربوط به فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و آیین نامه انضباطی ایران را تدریس کرده و مطالبی را درباره شرایط بازی‌های بین المللی از جمله باشگاه‌های آسیا توضیح دادیم.

وی افزود: دوره آموزشی بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم. در واقع نکاتی که لازم و ضروری بود تا در سکوها رعایت شود و آنچه که گاهی اوقات موجب تخلفاتی می شد را تذکر دادیم مواردی را که سرمشوقین و لیدرها باید در سکوها رعایت کنند را نیز مطرح کردیم. همچنین مطالبی نظیر حفظ آرامش و حضور کمی و کیفی تماشاگران برای لیدرها مطرح شد و در نهایت این افراد از مشکلات و توقعاتی که از فدراسیون و سازمان لیگ داشتند، صحبت کردند که در گزارشی مطالبشان را به مسئولین ارائه خواهیم داد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: بعدازظهر پنجشنبه نیز در سالن اندیشه شهرداری تبریز، دوره آموزشی انضباطی را برای بازیکنان، کادر فنی و عوامل باشگاههای فوق برگزار کردیم. محوریت این نشست درباره آیین نامه انضباطی  بود و با توجه به موضوعاتی که در پرونده‌های انضباطی تکرار شده و مواردی که ضروری بود، توضیح داده شد. بخشی از قوانین و مقرراتی که بازیکنان و حتی کادر فنی  از آن بی خبر بودند یا برداشت جامع و کاملی از آن نداشتند نیز تدریس شد. در واقع حاکمیت قوانین انضباطی به رفتار بازیکنان در طول مسابقه، قبل و بعد از آن نیز توضیح داده شد.

وی ادامه داد: جایگاه مقامات رسمی مسابقات و احترام به آنان از جمله تمکین از تصمیمات داوری از دیگر مواردی بود که در کلاس آموزشی مطرح شد. همچنین در آن دسته از تخلفاتی که مستقیما از سوی فیفا تاکیده شده و حتی گاهی موجب محرومیت بین المللی است نیز تاکید داشتیم. در بخشی دیگر درباره رفتارهای متقابل بازیکنان و باشگاه‌ها که باید مطابق تعهدات قراردادی خود عمل کنند نیز به نکات مهمی اشاره کرده و درباره پیش بینی فسخ قرارداد و چگونگی جدایی طرفین قرارداد توضیحاتی را ارائه کردیم. ضمنا جزئیات کاملی راجع به نوع رفتارهایی که غیر انضباطی تلقی می شود و در حین مسابقه توسط داور با کارت زرد و قرمز و بعد از آن توسط کمیته انضباطی با جریمه نقدی یا محرومیت تنبیه می‌شوند، مطرح کردیم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پایان اضافه کرد: با توجه به اینکه 6 استان و 16 باشگاه لیگ برتری باید این دوره ها را برگزار کنند، با توجه به زمانبندی که از سوی دبیر کل فدراسیون و با باشگاه‌ها انجام خواهد گرفت، به طور مرتب نشست های خود را تشکیل می دهیم. به نظر می رسد در باشگاه های تهران در سه روز اول هفته و در باشگاه‌های شهرستانی در سه روز پایانی هفته دوره ها برگزار شود. مسلما با توجه به شروع لیگ برتر که از فردا است، برگزاری این کلاس‌ها همزمان با شروع رقابت‌های لیگ برتر انجام خواهد شد.

انتهای‌ پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید