Performancing Metrics

۴۳ فروشگاه زنجیره ای دارای پروانه کسب در استان خراسان رضوی فعالیت دارند | اتاق خبر
کد خبر: 361198
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1395 - 13:10
رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص آمار فروشگاه های زنجیره ای دارای پروانه کسب اظهار داشت: استان خراسان رضوی در مجموع ۴۳ واحد فروشگاه زنجیره ای دارای پروانه کسب دارد.

به گزارش اتاق خبر، محمود بنانژاد افزود: از این تعداد ۲۲ فروشگاه در مشهد مقدس و نیشابور ۶ واحد ، سبزوار ۴ ، قوچان ۲ ، تربت حیدریه ۲، سرخس ۱، بینالود ۱، فیروزه ۱، تربت جام ۱، کلات ۱، خلیل آباد ۱ و بردسکن ۱ واحد فروشگاه زنجیره ای دارای پروانه کسب هستند.

وی با اشاره به لزوم دریافت پروانه کسب برای فروشگاههای چند منظوره گفت: مطابق دستورالعمل نحوه صدرو جواز تأسیس فروشگاههای بزرگ چند منظوره و در اجرای بند (۱) ماده (۵) آئین نامه اجرایی ماده (۱۲) قانون نظام صنفی و به منظور حمایت از سرمایه گذاری و اصلاح شبکه های توزیع، در صورت درخواست متقاضیان تأسیس فروشگاههای بزرگ چند منظوره و زنجیره ای پس از درخواست کتبی متقاضی در قالب فرم ارائه شده در سامانه اصناف، پس از طی مراحل اداری پروانه کسب برای آنها صادر خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: یکی از مزایای فروشگاههای زنجیره ای این است که مردم بدون واسطه و با قیمت مناسب محصول و کالای مورد نیاز خود را خریداری می کنند ضمن اینکه تنوع و تجمیع محصولات در یک جا، صرفه جویی در وقت و هزینه را به دنبال خواهد داشت.

وی ضمن تأکید بر نظارت اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی بر عملکرد این فروشگاهها یادآور شد : تمام فروشگاه ها موظف به نصب برچسب قیمت کالا هستند و تخلفات صنفی فروشگاههای چند منظوره همچون سایر صنوف از طریق واحد بازرسی نظارت اصناف بررسی و در صورت احراز تخلف از طریق مراجع قانونی برخورد خواهد شد.

منبع: اتاق اصناف

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید