Performancing Metrics

رامین ناصرنصیر:مشکل وقت نداریم، مطالعه را مزاحم کارهایمان می‌دانیم | اتاق خبر
کد خبر: 361417
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1395 - 23:45
یک بازیگر تئاتر و تلویزیون گفت: اساسا وقت مشکل مطالعه نکردن ما نیست و بنظر من مشکل این است که ما برای خواندن کتاب تمرکز نداریم یعنی مطالعه را مزاحم کارهای دیگرمان می‌دانیم.

به گزارش اتاق خبر، رامین ناصر نصیر بازیگر تئاتر و تلویزیون میهمان برنامه شب گذشته «کتاب باز» بود که از شبکه نسیم پخش می‌شود. او در این برنامه در پاسخ به اینکه آیا در پشت صحنه فیلم‌ها و کارهایش کتاب می خواند، گفت: زمان انتظار برای فیلمبرداری یک پلان اکثرا خیلی طولانی است و ما بازیگران وقت مرده زیادی داریم که یکی از بهترین کارها مطالعه است. همه ما وقت زیادی برای مطالعه داریم. وسط کارهایمان هم وقت مُرده آنقدر زیاد است که اساسا وقت مشکل مطالعه نکردن ما نیست و بنظر من مشکل این است که ما برای خواندن کتاب تمرکز نداریم یعنی مطالعه را مزاحم کارهای دیگرمان می‌دانیم.

وی افزود: مشکل اصلی حتی این هم نیست، بنظر ما می‌رسد کتاب خواندن امر تجملی و شیکی است که خیلی کاربردی برای ما ندارد و آنهایی که با  کتاب دوست نیستند به اهمیت آن پی نبرده‌اند. کتاب خواندن باعث می‌شود دید متفاوتی نسبت به زندگی پیدا کنیم و می‌توانی به خیلی از چیزهایی که خودت باید تجربه کنی و یاد بگیری با یک میانبر دست پیدا کنی برسی. در دراز مدت این مزیت را می‌توان پیدا کرد که آن‌وقت قدرش را هم می‌دانیم و عادت به مطالعه پیدا می‌کنیم البته این عادت با خواندن دو کتاب به دست نمی‌آید.

این بازیگر تئاتر در پاسخ به فعالیت‌های تالیفی خود گفت: یک وقتی کتابی را می‌خوانی و از خواندنش لذت می‌بری و دلت می‌خواهد این لذت را با عده دیگری تقسیم کنی و به نحوی آن را در دسترس دیگران قرار می‌دهی که ترجمه یک اثر یکی از این راه‌ها است. من فقط کتاب ترجمه کرده‌ام و چیزی ننوشته‌ام.

وی افزود: سه عنوان ترجمه دیگر هم در راه است. یکی هم مجوز گرفته و به زودی چاپ می‌شود و دومی هم در مرحله اخذ مجوز است و سومی را نیز این روزها باید به ناشر تحویل بدهم. یکی از آنها ضرب‌المثل‌های مکزیکی و دیگری ضرب‌المثل‌های کوبایی است.

ناصرنصیر در بخش دیگری از برنامه «کتاب باز» گفت: به نظرم اصولا کتاب این خاصیت را دارد که همیشه تصویری از تمام آرزوهایی که بشر در  زندگی دارد و می‌خواهد شکل دیگری از زندگی و چشم‌انداز دیگری را ببیند در برابر دیدگانش تصویر کند. بهترین جای نمود این تصاویر در کتاب و ادبیات است.

برنامه تلویزیونی «کتاب باز» با اجرای امیرحسین صدیق و تهیه کنندگی محمدرضا رضائیان روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه تلویزیونی نسیم برای علاقه‌مندان پخش می‌شود.

فارس

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید