Performancing Metrics

10هزار طرح نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد | اتاق خبر
کد خبر: 363047
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1395 - 23:53
مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: 10هزار پروژه در قالب حدود دوهزار و 700طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که سهم کهگیلویه وبویراحمد از این تعداد یکهزارو 800 پروژه است.

اتاق خبر :علی اکبر حاجی محمدی در شورای برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها را 500هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام باید اولویت بندی شود و پروژه های مهم در اولویت بهره برداری قرار گیرند، گفت: باید از بخشی نگری در زمینه اجرای طرحهای عمرانی پرهیز شود و در عین حال بهره برداری از طرحهای مهم واولویت دار مورد توجه دولت است.
حاجی محمدی به بالابودن نیازهای مالی کشور و محدودیت منابع مالی اشاره کرد و افزود: به قول کارشناسان اقتصادی، سال 94 به دلیل کاهش قیمت نفت و پایین بودن سهم فروش نفت سال سیاه تاریخ اقتصادی کشور بوده است.
مسئول پیگیری سفرهای استانی دولت به لزوم توجه به انضباط مالی در کشور، اداره ها و دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: هزینه های جاری کشور بیشتر از اعتبارات سرمایه ای است و دولت بدنبال کاهش هزینه های جاری است.
وی اظهار کرد: تمام اداره ها و سازمان های کشور دشواری های زیادی در زمینه مالی و اعتباری دارند که باید با برنامه ریزی این وضعیت را تا بهبودی شرایط اقتصادی تحمل کرد.
حاجی محمدی توجه به اقتصادی مقاومتی را از راهکارهای کاهش مشکلات مالی کشور دانست و گفت: برای مقاوم شدن اقتصاد و کاهش مشکلات اقتصادی کشور باید زیرساخت ها اصلاح شود و تورم به زیر پنج درصد برسد.
این مسئول تصریح کرد: باید در سایه توجه به ابزارهای مالی و جذب سرمایه گذاری های جدید و تقویت بخش خصوصی بدنبال کاهش اتکای اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی باشیم که تحقق این مهم نیازمند تلاش و همکاری بین بخشی وهمگانی است.
*سفرهای استانی دولت پربار و اعتماد آفرین است
مسئول پیگیری سفرهای استانی دولت گفت: سفرهای رئیس جمهوری و هیات دولت با رویکرد خدمت رسانی است و به این لحاظ برای توسعه عمرانی مناطق پربار و اعتمادآفرین است.
حاجی محمدی اظهار کرد: در سفرهای استانی رئیس جمهوری هرقولی داده نمی شود، بلکه اتکای دولت در سفرهای استانی وعده های قابل عمل است.
وی بیان کرد: در این سفرها مشکلات هر استان در حوزه های زیرساختی و توسعه ای بررسی و اقدام های خوبی برای حل آنها اجرایی می شود.
مشاور رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور گفت: این سفرها باعث تقویت نشاط اجتماعی و تقویت اعتماد عمومی مردم نسبت به انقلاب، کارگزاران و خدمتگزاران نظام خواهد شد.
کهگیلویه وبویراحمد به زودی میزبان بیست وهفتمین سفراستانی هیات دولت خواهد بود.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید