Performancing Metrics

علت فوت بیماران دیالیزی خوزستان تا ۲ روز آینده مشخص می شود | اتاق خبر
کد خبر: 363309
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395 - 04:01
رئیس مرکز بهداشت استات خوزستان:
رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: نتجیه فوت بیماران دیالیزی بیمارستان سینای شهرستان کارون در این استان تا دو روز آینده مشخص می شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، شکراله سلمان زاده امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلای اهواز با اشاره به فوت چهار بیمار دیالیزی در بیمارستان سینای شهرستان کارون اظهار کرد: چهار بیمار دیالیزی هفته گذشته دو روز پس از دیالیز شدن به خاطر بیماری گوارشی جانشان را از دست دادند که پس از این واقعه یک گروه به دستور ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و با همکاری کارشناسان وزارت بهداشت، گروهی از سوی استانداری خوزستان به صورت مستقل از دانشگاه، گروهی توسط دادستان اهواز و گروهی هم از سوی سازمان نظام پزشکی استان مسئولیت رسیدگی به پرونده آنها و تشخیص علت مرگ این افراد را برعهده گرفته اند.

سلمان زاده ادامه داد: در مرحله اول بررسی ها مشخص شد که مرگ بیماران دیالیزی بر اثر نوعی عفونت روده ای بوده است چرا که بیماران با علائم اسهال خونی به بیمارستان مراجعه کردند و مشخص شد که عامل بیماری زا از راه دهان وارد بدن بیماران شده است.

وی افزود: در ادامه دستگاه های دیالیز بیمارستان و فرآیند بیمارستان از لحاظ میکروب شناسی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که دستگاه های دیالیز کاملا سالم هستند و هم اکنون نیز بیماران با این دستگاه ها دیالیز می شوند و هیچ مشکلی برای بقیه بیماران پیش نیامده است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در بررسی های بعدی معلوم شد که نوعی میکروب بیماری «ای کولای» باعث مرگ این بیماران شده است که این عامل نیز در بررسی های گروه های مختلف شناسایی شد.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: در ادامه بررسی ها، آزمایش هایی از خانواده و اطرافیان متوفیان گرفته شد که بعد از کشت نمونه ها شاهد بودیم که چند نفر از خانواده های آنها نیز به این عفونت مبتلا بودند.

سلمان زاده با بیان اینکه بررسی های صورت گرفته نیاز به کنکاش علمی دارد، گفت: بررسی های لازم در این زمینه انجام شده و ظرف دو روز آینده جواب قطعی آنها مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین در طی انجام تحقیقات پرونده بیماران به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده شد تا اگر قصور از سوی پزشکان صورت گرفته شده نیز مورد بررسی قرار گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: متاسفانه بعد از اتفاقات پیش آمده برای بیماران دیالیزی بیمارستان سینا برخی افراد در این مدت اقدام به اظهار نظرهای غیر کارشناسانه در فضاهای مجازی کردند که البته با اطلاع رسانی به موقع مسئولان و همکاری بسیار خوب رسانه ها این که به طور ویژه پیگیری این مسئله بودند مردم در جریان کامل اقدامات قرار گرفتند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در پایان از مردم خواست تا اخبار صحیح را از خبرگزارهای رسمی و معتبر کشور دریافت کنند زیرا برخی مطالب تنها با هدف تشویش اذهان عمومی و توسط افراد مغرض منتشر می شود که نباید به این اظهار نظرهای غیرمسئولانه توجه کرد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید