Performancing Metrics

صنعا زیر بمباران هوایی عربستان سعودی | اتاق خبر
کد خبر: 364606
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1395 - 11:46
منابع یمنی امروز (جمعه) از حملات شدید هوایی و شنیدن صدای انفجارهای مهیب در برخی مناطق صنعا پایتخت یمن خبر دادند.

اتاق خبر: منابع محلی گفتند که جنگند های متجاوز عربستان بامداد جمعه، پل «باب مکحله» واقع در مسیر ارتباطی بین صنعا و المحویت را بمباران کردند که خبرها بیانگر کشته و زخمی شدن شماری از غیر نظامیان است.
پایگاه خبری الفجر الجدید نیز به نقل از ساکنان محلی گزارش داد که صنعا بامداد جمعه در پی حملات هوایی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، شاهد شدیدترین انفجارها بود.
هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه اماکنی هدف حمله قرار گرفته است.
شبکه خبری المسیره نیز اعلام کرد که صنعا امروز جمعه 20 بار هدف حمله هوایی قرار گرفت و شماری غیر نظامی از جمله تعدادی زن و کودک زخمی شدند و ارتباط جاده الحدیده به صنعا نیز قطع شد.
بر اساس این گزارش پرواز هواپیماهای عربستان بر فراز صنعا همچنان ادامه دارد.
برخی رسانه ها نیز اعلام کردند که صنعا از روی ناوهای جنگی نیروهای ائتلاف، تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان، هدف حملات موشکی قرار گرفته است.
عربستان از چند روز پیش حملات خود به مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن را تشدید کرده است.
در حالی که مذاکرات صلح یمن در کویت پس از گفت وگو میان طرف های درگیر ناکام ماند، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بار دیگر حملات بی سابقه ای را به استان های مختلف یمن از جمله صنعا از سر گرفت.
گفت وگوها میان ریاض و صنعا تاکنون نتیجه ای به همراه نداشته اما «اسماعیل ولد شیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد تعلیق را بن بست مذاکرات ندانست و تأکید کرد که برای ادامه نشست ها با طرفین مشورت خواهد کرد.
عربستان همراه با برخی کشورهای عربی از ششم فرودین سال 1394 حمله نظامی همه جانبه ای به یمن برای به قدرت بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی آغاز کرد.
این حمله نظامی نتیجه ای جز کشتار حدود هفت هزار نفر و آواره شدن میلیون ها یمنی و همچنین تخریب بیشتر زیرساخت های یمن در پی نداشته است.

منبع: ایرنا

95102

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید