Performancing Metrics

تشدید اقدام های ضد دولتی مخالفان سیاسی در کنگو | اتاق خبر
کد خبر: 364665
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1395 - 21:51
اقدام های مخالفان سیاسی در کنگو در مخالفت با رئیس جمهوری قانونی این کشور با بازگشت «اتین تشیسکدی» رهبر مخالفان تشدید شده است.

اتاق خبر: «اتین تشیسکدی» رهبرمخالفان این کشوربه تازگی « برونو ماوونگو» عضو حزب مخالف «اتحاد برای دمکراسی و پیشرفت اجتماعی» را به اتهام حمایت از «جوزف کابیلا» رئیس جمهوری دموکراتیک کنگو از کار برکنار کرد.
به گفته کارشناسان، تشدید اقدام های سیاسی مخالفان، سرنوشت گفت و گو ملی در این کشور بحران زده را در هاله ای از ابهام قرار داده و احتمال بروز جنگ داخلی در این کشور را افزایش داده است.
«جوزف کابیلا» رئیس جمهوری دموکراتیک کنگو چندی پیش طرح گفت و گوی ملی را که از مدت ها پیش انتظارش می رفت، به منظور آماده شدن برای انتخابات سال آینده، مطرح کرد.
پیشترهماهنگ کننده ائتلاف اصلی مخالفان دولت جمهوری دموکراتیک کنگو در کینشاسا در این باره تاکید کرده بود: در آخرین نشستی که داشتیم، تصمیم گرفته شد که« موسی کاتومبی» به عنوان نامزد مشترک مخالفان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری معرفی شود.
«کاتومبی» در اواخر ماه می ٬برگزاری انتخابات ریاست جمهوری عادلانه را در سال 2016 در جمهوری دموکراتیک کنگو خواستار شده بود.
اکثریت مردم کنگو از ایده گفت و گوی ملی به عنوان عامل مهمی در تضمین اجرای آرام و منظم انتخابات آینده تمجید کرده اند اما بیشتر مخالفان، این ایده را به عنوان بخشی از برنامه کابیلا برای باقی ماندن بر سر قدرت پس از پایان دوره دوم ریاست جمهوری او در سال آینده محکوم کرده اند.
جوزف کابیلا که پس از ترور پدرش - لورن کابیلا - در سال 2001 به قدرت رسید و در دو انتخابات سال های 2006 و 2011 پیروز شد ، مطابق قانون اساسی از نامزد شدن در انتخابات سال 2016 برای سومین بار منع شده است.
جمهوری دمکراتیک کنگو، کشوری واقع در مرکز آفریقا است که از سال 1971 تا سال 1997 زئیر نامیده می شد.
این کشور با جمهوری کنگو، جمهوری آفریقای مرکزی و سودان جنوبی در شمال؛ اوگاندا، رواندا، بروندی و تانزانیا در شرق و زامبیا و آنگولا در جنوب مرز مشترک دارد و از غرب مشرف به اقیانوس اطلس است.
جمهوری دمکراتیک کنگو، دومین کشور بزرگ در آفریقا به لحاظ وسعت و یازدهمین کشور بزرگ در جهان است.

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید