Performancing Metrics

کردهای سوریه به شرق رود فرات بازگردند | اتاق خبر
کد خبر: 365324
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1395 - 11:26
ترکیه:
ترکیه اعلام کرد که انتظار دارد با آزاد شدن شهر منبج سوریه از دست داعش، نیروهای کرد سوریه به سوی شرق رود فرات بازگردند.

به گزارش اتاق خبر، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دیروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران در آنکارا گفت: آمریکا قول داده است که نیروهای کرد سوری که در ائتلاف نیروهای دمکراتیک هستند پس از عملیات منبج به منطقه شرق رود فرات بازگردندد.
نیروهای دمکراتیک سوریه متشکل از کردها و عرب های این کشور، تحت حمایت آمریکا، روز جمعه اعلام کردند که کنترل کامل منبج در شمال شرق استان حلب در نزدیکی مرز ترکیه را به دست گرفتند؛ خبری که از وارد شدن ضربه ای راهبردی به تروریست های داعش حکایت داشت.
ترکیه گروه کرد موسوم به یگان های مدافع خلق را دشمن خود و شاخه ای از حزب ممنوعه کارگران کردستان می داند. حزب کارگران کردستان یا پ ک ک طی سه دهه گذشته در جنوب شرقی ترکیه علیه دولت این کشور فعالیت کرده است و علاوه بر آنکارا، آمریکا و اتحادیه اروپا نیز این گروه را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده اند.
اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: اکنون بازسازی خانه ها و مراکز برای مردم شهر منبج کاری دشوار است و از همه شرکایمان در ائتلاف می خواهم که در این مهم به آن ها کمک کنند.
کارتر بدون اشاره به سرنوشت نیروهای کرد سوری افزود: این ائتلاف نظامی به سهم خود همکاری با نیروهای محلی توانمند و با انگیزه را برای شکست داعش و باقیمانده های این گروه ادامه خواهد داد.
جف دیویس سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که رهبری کردها به آمریکا متعهد شده است که عرب های محلی شرکت کننده در آزادسازی سرزمینشان، همان کسانی خواهند بود که منطقه را بازسازی می کنند.
مقام های آمریکایی گفته اند که کامل شدن عملیات منبج شرایط را برای نبرد در رقه که مرکز خلافت خودخوانده داعش قلمداد می شود، فراهم خواهد کرد.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید