Performancing Metrics

مهاجران باید غربالگری ایدئولوژیک شوند | اتاق خبر
کد خبر: 365370
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1395 - 16:27
ترامپ:
نامزد جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای مقابله با افراط گرایی و همچنین کاهش آن در ایالات متحده طرح برگزاری آزمون سیاسی از مهاجرین را پیشنهاد داده است.

به گزارش اتاق خبر، «دونالد ترامپ» پیشنهاد داد که برای اخراج مهاجرانِ «افراط‌گرا» از امریکا، یک آزمون ایدئولوژیک برگزار شود.

ترامپ در تازه‌ترین اظهاراتش در یک تجمع انتخاباتی در ایالت اوهایو به بیان وعده‌‎ها و طرح‌‎های خود برای مبارزه با افراط‌گرایی در امریکا و تروریست‌های تکفیری پرداخت و گفت: مقامات امریکا باید مهاجرت از برخی از خطرناک‌ترین کشورهای دنیا که سابقۀ صدور تروریسم دارند را به حالت تعلیق درآورند.

ترامپ گفت اگر رئیس جمهورِ امریکا شود یک آزمون دقیق برای ورود مهاجران و پناهجویان به ایالات متحده برگزار خواهد کرد تا تنها کسانی که ارزش‌ های مشترک با آمریکا دارند و به مردم آن احترام می‌گذارند، وارد این کشور شوند.

  وی در این باره گفت: در دوران جنگ سرد، ما یک آزمون غربالگری ایدئولوژیک برگزار می‎کردیم. برای ایجادِ یک آزمون غربالگریِ جدید برای مقابله با تهدیدهایی که امروز با آن‎ها مواجه می‌شویم، دیر هم شده است. من آن را بررسی شدید می‌نامم. کشور ما به اندازه کافی مشکل دارد و به مشکلات تازه نیاز نداریم.

ترامپ نبرد امروز دنیا را یک مبارزه ایدئولوژیک دانست که همتراز با جنگ سرد است و گفت ایالات متحده می‌بایست برای موفقیت در این عرصه در سیاست‌های ملی و بین‌المللی خود به شکلی گسترده تجدیدنظر کند.

ترامپ پیشتر نیز با بیان راهکارهایی همچون ساخت دیوار در مرز با مکزیک و یا جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا جنجال هایی را نه تنها در داخل آمریکا بلکه با همسایگان ایالات متحده بوجود آورده بود.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید