Performancing Metrics

برنامه ریزی در جهت توسعه متوازن در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 365828
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 20:21
وزیر کشور گفت: دولت تدبیر و امید در جهت توسعه متوازن در کشور برنامه ریزی نموده و توجه ویژه خود را معطوف به استان های محروم کشور کرده است.

اتاق خبر:«عبدالرضا رحمانی فضلی» چهارشنبه شب در گفت و گوی تلویزیونی در شبکه محلی اردبیل افزود: استان هایی چون سیستان و بلوچستان ، اردبیل و دیگر مناطق محروم مورد توجه خاص دولت است و بر این اساس نخستین سفرهای رییس جمهوری به این استانها بوده است.
وی اضافه کرد: در استان سیستان و بلوچستان در سه سال گذشته به اندازه 15 سال گذشته کار شده و در اردبیل نیز در جریان سفر رییس جمهوری تصمیم های خوبی مصوب شده و اکنون پروژه های مهمی در استان در حال اجراست.
وزیر کشور با بیان اینکه در کشور با مشکل توسعه متوازن روبرو می باشیم، افزود: نظام برنامه ریزی و اقتصادی به ارث رسیده از نظام طاغوتی باعث ایجاد فاصله بین استانها شده و پس از انقلاب نیز با وجود خدمات ارزنده نظام هنوز این شکاف برطرف نشده است.
وی تشریح کرد: برای رفع این مشکل باید به اقتصاد متکی برمردم که همانا اقتصاد مقاومتی است تکیه کرد و در کنار آن دولت نیز در رعایت عدالت اقتصادی ، اجتماعی بویژه در مناطق مرزی و محروم باید کوشا باشد.
وزیر کشور با اشاره به شرایط مناسب پس از برجام در کشور گفت: برای سرمایه گذاری شرایط خوبی فراهم و تحرک در این بخش بیشتر شده است، در زمینه تولید و صدور نفت نیز موفقیت های خوبی بدست آمده است و فضای موجود نشان می دهد که راه را درست طی می کنیم.
وی تاکید کرد که کمک به بخش خصوصی و وارد شدن آحاد مردم به تولید ثروت و مشارکت در سرمایه گذاری راه حل رفع معضل بیکاری در کشور می باشد.
رحمانی فضلی تاکید کرد: برای توسعه باید یک مسابقه بین افراد جامعه شکل بگیرد و همه مردم دغدغه اقتصاد مقاومتی داشته باشند.
وزیر کشور همچنین با اشاره به امنیت مرزی ، اجتماعی و فرهنگی حاکم در استان اردبیل گفت: این استان هم اکنون با هیچ تهدید امنیتی و فرهنگی مواجه نمی باشد.
وی اظهار کرد: استان اردبیل از نظر امنیت در رتبه اول و یا دوم کشور است و در زمینه آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد نیز در رده های پایین در بین استانهای کشور قرار دارد.
رحمانی فضلی درباره بیکاری نیز گفت: مسئله اشتغال یک موضوع سراسری است، استخدام در دستگاههای دولتی بسیار محدود شده و اکنون تنها اقتصاد مقاومتی راهکار رفع این مشکل است.
وزیر کشور برای یک دیدار دو روزه امروز وارد اردبیل شد.

منبع: مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید